Manifest per una Sanitat Pública i Universal
  • Petitioned Govern de la Generalitat de Catalunya

This petition was delivered to:

Govern de la Generalitat de Catalunya

Manifest per una Sanitat Pública i Universal

1. Petition by

FoCAP (Fòrum Català d'Atenció Primària)

Benvolguts amics i amigues,

La crisi econòmica actual aboca a milers de persones a l’exclusió, la violència, la malaltia i la mort. L’atur, els desnonaments o la pobresa són, també, problemes de salut. Són pèrdua d’autoestima, de la dignitat personal, de les ganes de viure, de ser i de realitzar-se. Volen dir malaltia mental, física i suïcidi. Cal que ens enfrontem a les causes d’aquesta crisi però és fonamental que sapiguem gestionar-la. Una societat més malalta necessita d’un millor sistema de salut. Una societat més pobra necessita un millor sistema educatiu. Sembla clar que el nostre Govern, obsessionat en retallar i enderrocar, no creu en una Sanitat i una Educació públiques, universals i de qualitat. Ara mateix, el sistema sanitari català es troba en la pitjor crisis de la seva història. Una greu crisis econòmica (reducció del pressupostos, dificultat per controlar la despesa hospitalària..), del model de gestió (fragmentació en centenar d'entitats, manca de control i processos de denúncies per malversació en marxa ...) i del model assistencial (centrat en l'atenció hospitalària, retards en diagnòstics i tractaments, problemes de seguretat, activitats no efectives...). Som més febles quan més se’ns necessita.
Davant d’aquesta penosa situació us convidem a participar a la Nit de Vetlla per la Sanitat Pública el proper 22 de Novembre a partir de les 21 hores a la Plaça del Rei de Barcelona. Volem trobar-nos per expressar el nostre rebuig a les polítiques que ataquen, agredeixen, humilien i violenten la nostra sanitat. Si treballes en un Hospital, un Centre de Salut Mental, a l’Atenció Primària, en un CAS, en sociosanitari, formes part dels Serveis Públics de Salut o ets un ciutadà que estimes i valores el que tant ens ha costat, vine a la vetlla. Porta espelmes i un desig d’esperança escrit en un paper.
Volem trobar-nos perquè volem ser a prop, acompanyant-la i vetllant-la, perquè volem estar junts en aquesta situació tan dolorosa, perquè tenim el deure d’alçar la veu i denunciar el que li estan fent i perquè no estem disposats a que se’ns mori als braços.

Recent signatures

1. Reached 1,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• agnes llorach i sole TORREDEMBARRA, SPAIN
      • 8 months ago

La sanidad es un derecho inherente, es una de las columnas vertebrales de un país. malo si empezamos a jorobar a los más débiles!!!

• about 1 year ago

Porque soy usuaria y soy parte de la sanidad, el cuidar no es un lujo es una obligacion y un deber.

• maria teresa castellanos lopez CHATSWORTH, UNITED STATES
      • over 1 year ago

porque nos estan dejando sin los derechos adquiridos por nuestros padres y uno de ellos es la sanidad para todo el mundo

• over 1 year ago

because Ican see that politicians don't know what is really happenning whith health...!

• Enric Rovira LA VIA LACTEA, SPAIN
      • over 1 year ago

La salut és un dret fonamental.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.