Kupferquelle Resort in Tsumeb, Namibia: Take responsibility for the violent assault occurred
  • Petitioned Kierie Bruwer and Elize Bruwer

This petition was delivered to:

Kupferquelle Resort
Kierie Bruwer and Elize Bruwer
Kupferquelle Resort
Tia Henning

1. Debora Ribeiro
    2. Petition by

Lisbon, Portugal

My father was violently assaulted while staying at the resort Kupferquelle in Tsumeb, Namibia. The robbery occurred at 1am while my father was sleeping. He was awakened by the noise and had a man on top of him with a metal bar ready to kill him. Got to defend himself briefly, fought, screamed for help, but all in vain, no one saw or heard anything, 3 more men entered and violently attacked my father and then took everything he had in the room and all his money. They knew exactly what to take and where to look.

My father is severely injured and psychologically disturbed after all that has happened, besides being wiped clean of all of his belongings, personal things and all of his money.

Clearly this had connivance with the employees of the resort. But the RESORT IN QUESTION said that they WILL NOT TAKE ANY RESPONSIBILITY for anything that happened. The staff in the morning didn't even want to call the police!!!

How can they not be responsible for a violent assault against their guests inside the fenced, secured and private property of the resort? How is this possible?

We think we are safe within a hotel or resort, we pay for it, and we wake up in the middle of the night to be attacked, beaten and robbed?!

I ask for you to help me spread this, spread this petition, because justice must be done. And for no other Angolan or any other citizen of the world to go through this in The Kupferquelle Resort or at any other hotel.

My father didn't deserve this, nobody deserves this. He is a good man and an awesome father. Please help.

I count on you.

Thank you so much.

Facebook page to support the cause: http://www.facebook.com/KupferquelleResort.ViolentAssult

Website of the resort in question: www.kupferquelle.com

Name of the owner: Tia Henning

Names of the owners/managers: Kierie & Elize Bruwer

(Português)

O meu pai foi violentamente assaltado enquanto hospedado no resort Kupferquelle na Namíbia. O assalto ocorreu à 1h da manhã enquanto o meu pai dormia. Ele foi acordado pelo o barulho e tinha um homem por cima dele com um pedaço de ferro pronto para matá-lo. Conseguiu se defender por uns instantes, lutou, gritou mas tudo em vão, ninguém viu nem ouviu nada, mais 3 homens entraram e agrediram o meu pai e depois levaram tudo o que ele tinha no quarto e todo o seu dinheiro. Sabiam exactamente o que levar e aonde buscar.

Claramente isto teve conivência com os trabalhadores do resort. Mas O RESORT EM CAUSA disse que NÃO SE RESPONSABILIZA por nada do que tenha acontecido.
Os funcionarios do resort nem quiseram chamar a policia no dia a seguir!

Não se responsabilizam por um assalto violento contra os seus hospedes dentro do recinto fechado e privado. Como é que isso é possível?

Pensamos que estamos seguros dentro de um hotel ou resort, pagamos para isso, e somos acordados a meio da noite para sermos agredidos e roubados?!

Peço-vos que me ajudem a divulgar isto, a divulgar esta petição, este acontecimento, porque justiça tem de ser feita. E para que nenhum outro Angolano ou qualquer outro cidadão do mundo não tenha que passar por isto no Kupferquelle Resort ou em qualquer outro hotel.

Conto convosco!

Muito obrigado

Pagina de facebook para apoiar esta causa: http://www.facebook.com/KupferquelleResort.ViolentAssult

Website do resort em causa: www.kupferquelle.com

Nome do dono: Tia Henning

Nomes dos gerentes: Kierie & Elize Bruwer

To:
Kierie Bruwer and Elize Bruwer, Kupferquelle Resort
Tia Henning, Kupferquelle Resort
Take responsibility for the violent assault occurred to one of your guests while his was staying at your hotel. He was assaulted in his room whilst asleep, woke up with a man almost killing him.

TAKE RESPONSIBILITY!!

Sincerely,
[Your name]

Recent signatures

1. Cartas dos advogados

Petition Organizer

Aqui está a carta do nosso advogado pedindo a colaboração do Kupferquelle Resort e os documentos necessários para ajudar com o caso, seguida pela resposta fria, sarcástica do advogado do Kupferquelle Resort, novamente afirmando de que eles não aceitaram nenhuma responsabilidade pelo que aconteceu com o Sr. Mario Ribeiro dentro do mesmo resort, não ajudaram com as informações / documentos solicitados e ainda por cima disso tudo ameaçam o Sr. Mário Ribeiro de processá-lo, acusando-o de ser o autor de uma campanha difamatória contra o Kupferquelle Resort. - Eles não podiam ter ido mais baixo.

Advogado do Mário Ribeiro
      1. http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/580077_323259271130917_1154059952_n.jpg
      2. http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/544341_323259261130918_1872972763_n.jpg

Advogado do Kupferquelle
      1. http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/165438_323259277797583_350291052_n.jpg
      2. http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/8459_323259311130913_54023391_n.jpg

2. Letters from the lawyers

Petition Organizer

Here is our lawyer's letter asking for the Kupferquelle's Resort collaboration and for the necessary documents needed for aiding with the case, followed by the cold sarcastic and badly written reply from Kupferquelle's Lawyers, again stating that they will take no responsibility for what happened with Mr. Mario Ribeiro inside the Kupferquelle resort, still not helping with the information/documents requested and on top of it all, they threatened Mr. Mario Ribeiro of suing him accusing him of being the author of a smear campaign against The Kupferquelle Resort. -They couldn't have sank any lower!

Mario Ribeiro's Lawyer

Kupferquelle's Lawyer

3. Another negative and shameful response from the Kupferquelle Resort

Petition Organizer

The owners of Kupferquelle Resort, once again, responded negatively and shamefully to our lawyer, saying that in addition to not taking any responsibility for anything that happened, if we do not stop alerting people about the assault and spreading the word through the internet, vilifying the Resort that they would then move an action against us. Here we are, waiting! We will not give up nor hide Mrs. Tia Henning.
      This case has also been passed on to the Consul of Angola, that is also on our side.

(Português)

Os donos do Kupferquelle Resort, mais uma vez, responderam negativamente ao nosso advogado, dizendo que para além de não se responsabilizarem por nada do que aconteceu, se não pararmos de alertar as pessoas sobre o assalto e espalhar isso pela a internet, difamando o Resort que iriam então mover uma acção contra nós. Ca estamos à espera! Não vamos desistir nem esconder nada Sr. Tia Henning.
      Este caso também já foi entregue ao Consul de Angola, que esta do nosso lado.

4. Trip Advisor wont authorize our review about this resort

Petition Organizer

Since last week we have already written 2 reviews on TripAdvisor (http://www.tripadvisor.co.uk/), one in my fathers name and another on mine. We can't write anymore reviews about the place until they authorize the last one made.

But until now TripAdvisor still hasn't authorized our reviews on the site. It makes me question their liability. Hopefully they are just very busy with many other reviews and will eventually authorize ours, so that other people are aware of how this Resort handles these kind of situations and how they treat their guests.

Holiday Reviews - Hotels, Resorts and Holiday Packages - TripAdvisor

TripAdvisor - Unbiased holiday reviews, photos and travel advice for hotels and vacations - Compare prices with just one click

5. Reached 250 signatures
    6. The real owners of Kupferquelle finally manifested, with empty apologies..

Petition Organizer

The real owners of Kupferquelle finally manifested, with empty apologies, because they still take no responsibility for what happened and a very different side of the story. Well here is our response.

7. Reached 100 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Angi Whittle CAPE TOWN, SOUTH AFRICA
      • 10 months ago

I know the victim personally

• beto pinheiro BENGUELA, ANGOLA
      • 11 months ago

no violence in tourism

• Luiz Rodrigues PORTUGAL, PORTUGAL
      • about 1 year ago

A guest always has the protection of home that welcomes, and his respect.

By acting in this way the resort is showing a lack of quality policy in relation to guests. Correct your attitude or close doors.

• Alexandra Silva LISBOA, PORTUGAL

Human rights!

• raquel coelho PORTO, PORTUGAL
      • about 1 year ago

its an assault against human rights. It happend in a foreign country and the person didnt even had someone to help. The resort should be closed forever and the owners could not open nothing again with their names

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.