Help stop injustice in Mexico regarding the tragedy at the ABC Daycare Center!
  • Petitioned Navanethem Pillay

This petition was delivered to:

Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights (OHCHR)
Navanethem Pillay
Secretary-General of the United Nations
Ban Ki-moon
Presidencia de los Estados Unidos Mexicanos
Felipe de Jesus Calderón Hinojosa

Help stop injustice in Mexico regarding the tragedy at the ABC Daycare Center!

1. Guadalupe Lizarraga
    2. Petition by

Guadalupe Lizarraga

Burbank, United States

The Mexican Supreme Court declared responsibilities of omissions and negligence of risk the former governor, Eduardo Bours, and ex director of IMSS, Juan Molinar Horcasitas, the June 5th, 2009 ABC Daycare Center fire that took the lives of 49 children.

Charges were never brought against these public servants and they remain free to this days.

Mexican citizens plead for help from the internationally community to put an end to such acts of impunity by Mexico´s public servants.

We ask for your signature of these petition directed at Human Rights organizations on behalf of 49 desolated families that deserve justice and closure.

Enough is enough!

Español:

La SCJN dictaminó responsabilidades de omisiones y negligencia de riesgo al ex gobernador Eduardo Bours y al extitular del IMSS Juan Molinar Horcasitas, por el incendio de la Guardería ABC, que cobró la vida de 49 niños el 5 de junio de 2009. Estos funcionarios públicos nunca tuvieron cargos formales y están libres hoy en día.

Los mexicanos pedimos ayuda a la comunidad internacional para poner fin a estos actos de impunidad de los funcionarios públicos en México.

Pedimos su firma a esta petición para dirgirla organismos oficiales de derechos humanos y al presidente Calderón en nombre de las 49 familias desoladas que merecen justicia y que termine este episodio en sus vidas.

Basta ya!

Recent signatures

Supporters

Reasons for signing

• Humberto Alzaga Morales CD. DE MéXICO, MEXICO
      • about 2 years ago

Es necesario que haya justicia en el caso de la tragedia de la Guardaria ABC y los responsables asuman su responsabilidad

REPORT THIS COMMENT:
    • Alejandro Cruz MEXICO, MEXICO
      • about 3 years ago

Es curioso como investigan un asesinato de un agente extranjero en cuestión de días pero para tantos nacionales la justicia nunca llega. Qué deshonra son todos ustedes.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.