No a la plaza de toros de Burgos!!!
  • Petitioning Javier Lacalle

This petition will be delivered to:

Alcalde
Javier Lacalle

No a la plaza de toros de Burgos!!!

1. alexis pérez
    2. Petition by

alexis pérez

Burgos, Spain

Este año se han gastado en torno a 200.000€ en arreglos del coso, cuando el canon de alquiler son 80.000€. Se está estudiando volver a poner parches para 2014, con lo que malgastaremos, otros 200.000 del dinero público. ¿Por qué tenemos que pagar con nuestros impuestos algo que sólo deja dinero en la hostelería más cercana a la plaza? Que lo pague la asociación de hosteleros.
Si, por el contrario, se derriba y construyen el pabellón multiusos, ¿por qué vamos a derrochar dinero en amoldar el recinto como coso si la tauromaquia está condenada a desaparecer? Los toros es la única razón para hacer el multiusos, pues sin ellos las demás instalaciones de la ciudad son perfectamente adecuadas para el deporte actual en la ciudad. Si acaso, mejor invertir dinero en mejorar lo que ya tenemos y no rechazar ese millón de euros que la Junta de Castilla y León facilitaba para la ampliación del polideportivo de El Plantío y que el consistorio ha rechazado porque está empeñado en sacar adelante el "Arena".

Si eres defensor de los derechos de los animales... ¿por qué vamos a pagar con nuestros impuestos la tortura animal?

Que no te engañen. El multiusos sólo es un capricho de un dirigente que le da igual la terrible situación económica que tenemos (al igual que su empeño en los dos bulevares), pese a que se diga que el "Arena" se va a construir con fondos privados (vamos, que cada vez que la ciudad quiera usarlo, tendrá que pagar un alquiler).

En San Sebastián estuvieron 25 años sin plaza y no pasó nada en absoluto. Otras localidades tienen problemas para cerrar sus carteles porque los empresarios taurinos no ven beneficios (con lo que la ciudad, tampoco).

Que no nos vendan humo!!!!

ENGLISH

This year has been spent around € 200,000 in bullring arrangements when the rent is € 80,000. It is considering relocating patches for 2014, which will waste another 200,000 of public money. Why do we have to pay our taxes something that just leaves more money in hotels and restaurants near the bullring? The association of hoteliers must pay it.
If, by contrast, is demolished and built the multipurpose pavilion, why should we waste money on mold the enclosure as the bullfighting arena if the bullfights are doomed to disappear? Bulls is the only reason to make the multipurpose, for without them the other city facilities are perfectly adequate for the current sport in the city. If anything, better to spend money on improving what we already have and not reject that million euros that the regional governament facilitated to expand the sports center of El Plantío and the Consistory has rejected because it is bent on take forward the "Arena".

If you are a defender of the animal rights ... Why we pay with our taxes the animal torture?

Do not be fooled. The multipurpose is just a whim of a leader who does not mind the terrible economic situation we have (as well as his effort into the two boulevards), although it is said that the "Arena" will be built with private funds (right , that whenever the city wants to use it will have to pay rent).

The city of San Sebastian were 25 years without bullring and nothing happened at all. Other localities have problems closing their bullfighting billboards because bull entrepreneurs do not see benefits (so that the city, either).

Do not sell us smoke!!

FRANÇAIS (google traducteur, pardon)

Cette année a été dépensé environ 200.000 € dans des arrangements d'arène lorsque le loyer est de 80.000 €. Il envisage de déménager correctifs à l'horizon 2014, qui perdra 200.000 autres de l'argent public. Pourquoi devons-nous payer nos impôts quelque chose qui laisse un peu plus d'argent dans l'hôtel près de la place? Qu'ils paient l'association des hôteliers.
Si, en revanche, est démoli et construit le manège, pourquoi devrions-nous gaspiller de l'argent sur ​​le moule de l'enceinte comme si l'arène de tauromachie est vouée à disparaître? Bulls est la seule raison de faire la polyvalente, car sans eux, les autres installations de la ville sont parfaitement adéquates pour le sport courant dans la ville. Si quelque chose, il vaut mieux dépenser de l'argent sur ​​l'amélioration de ce que nous avons déjà et ne rejette que des millions d'euros que la Junta de Castilla y León facile pour l'expansion des sports de la plantation et le Conseil a rejetée parce qu'elle s'est engagée à faire avancer le "Arena ".

Si vous préconisez pour les droits des animaux ... Pourquoi nous payons nos impôts torture animale?

Ne soyez pas dupe. Le polyvalent juste un caprice d'un dirigeant qui ne s'occupe pas de la situation économique épouvantable que nous avons (ainsi que leur engagement envers les deux boulevards), mais il est dit que le "Arena" sera construit avec des fonds privés (nous , que chaque fois que la ville veut utiliser, il devra payer un loyer).

À San Sebastian avait 25 ans en dehors de l'espace et rien ne s'est passé du tout. D'autres localités ont du mal à fermer leurs affiches taurines parce que les employeurs ne voient pas les avantages (de sorte que la ville, que ce soit).

Ne pas nous vendre de la fumée!

DEUTSCH (google Übersetzer, Vergebung)

In diesem Jahr hat rund 200.000 € wurden in der Arena Arrangements ausgegeben, wenn die Miete auf 80.000 €. Es erwägt Verlagerung Patches für das Jahr 2014, die eine weitere 200.000 öffentlicher Gelder verschwenden. Warum müssen wir unsere Steuern etwas, das nur Blätter mehr Geld in das Hotel in der Nähe des Platzes bezahlen? Lassen Sie sie zahlen die Vereinigung der Hoteliers.
Wenn hingegen wird abgerissen und die Reithalle gebaut, warum sollten wir Geld für Form des Gehäuses, als ob der Stierkampf-Arena ist zum Untergang verurteilt? Bulls ist der einzige Grund, den Mehrzweck machen, denn ohne sie die anderen Einrichtungen der Stadt völlig ausreichend für die aktuelle Sport in der Stadt sind. Wenn überhaupt, besser, Geld auf die Verbesserung, was wir bereits haben zu verbringen und nicht ablehnen, dass Millionen Euro, die die Junta de Castilla y León einfacher für den Ausbau der Sport der Plantage und der Rat hat abgelehnt, weil sie sich verpflichtet, nach vorne machen die "Arena ".

Wenn Sie plädieren für Tierrechte ... Warum zahlen wir unsere Steuern Tierquälerei?

Lasst euch nicht täuschen. Der Mehrzweck nur eine Laune von einem Führer, der nichts dagegen hat den schrecklichen wirtschaftlichen Lage haben wir (wie auch ihr Engagement für die beiden Boulevards), obwohl es heißt, dass die "Arena" mit privaten Mitteln gebaut werden (wir , dass, wenn die Stadt nutzen will es müssen Miete zahlen).

In San Sebastian waren 25 Jahre aus dem Raum, und nichts geschah überhaupt. Andere Ortschaften haben Probleme schließen ihre Stierkampf Poster, weil die Arbeitgeber nicht sehen Vorteile (so, dass die Stadt, entweder).

Verkaufen Sie nicht uns Rauch!

ITALIANO (Traduttore, perdono)

Questo anno è stato speso circa € 200.000 in modalità arena, quando l'affitto è di € 80.000. Si sta valutando trasferirsi patch per il 2014, che sprecherà altri 200.000 di soldi pubblici. Perché dobbiamo pagare le tasse qualcosa che lascia solo più soldi in albergo vicino alla piazza? Lasciate che pagano l'associazione degli albergatori.
Se, al contrario, viene demolito e costruito l'arena coperta, perché dovremmo sprecare soldi per la muffa del recinto come se l'arena corrida è destinata a scomparire? Tori è l'unico motivo per fare il multiuso, perché senza di esse le altre strutture della città sono perfettamente adeguate per lo sport in corso in città. Se non altro, meglio spendere soldi per migliorare ciò che già abbiamo e non respingere tale milioni di euro che la Junta de Castilla y León facile per l'espansione degli sport della piantagione e il Consiglio ha respinto perché si è impegnata a portare avanti la "Arena ".

Se avvocato per i diritti degli animali ... Perché paghiamo le tasse tortura animale?

Non fatevi ingannare. Il multiuso solo un capriccio di un leader che non mente la situazione economica terribile che abbiamo (e il loro impegno per i due viali), anche se si dice che il "Arena" sarà costruito con fondi privati ​​(noi , che ogni volta che la città vuole usarlo dovrà pagare l'affitto).

A San Sebastian a 25 anni fuori di spazio e non è successo niente del tutto. Altre località hanno difficoltà a chiudere i loro manifesti corrida, perché i datori di lavoro non vedono i benefici (in modo che la città, o).

Non ci vendere fumo!

JAPANESE (GOOGLEトランスレータ、許し)

今年は家賃が€8万時手配を闘牛場で€約20万費やしてきた。これは、公的資金の別の20万無駄に2014のパッチを、移転を検討している。なぜ我々は、ちょうど闘牛場周辺のホテル·レストランでのより多くのお金を残す私たちの税金の何かを払わなければならないのですか?ホテル経営者の協会はそれを支払う必要があります。

対照的に、多目的パビリオンを解体して構築されている場合闘牛は消滅する運命にあるならば、なぜ我々は金型の闘牛アリーナとして筐体をお金を無駄にすべき?それらなしで、他の都市施設は都市の現在のスポーツのために完全に適しているためにブルズ、多目的を作るための唯一の理由である。もし我々はすでに持っているものの改善にお金を使うと拒絶しないようにもっと良いもの、それは前方の"アリーナ"を取るに曲がっているので、地域のgovernamentはエルプラチオのスポーツセンターを拡大し促進と枢密が拒否したことを百万ユーロという。

あなたは動物の権利の擁護者である場合...なぜ我々は我々の税金で、動物の拷問を支払う?

だまされてはいけない。それは、 "アリーナ"は民間資金で建設されるといわれているものの、多目的(右、我々は(同様に2大通りに彼の努力など)がひどい経済状況を気にしていない指導者の単なる気まぐれである市が使用したい時はいつでも)家賃を支払う必要があります。

サンセバスチャンの街は闘牛場なしで25歳だった、何も全く起こらなかった。牛起業家(そう都市つまり、のいずれか)のメリットが見えないため、他の地域では、彼らの闘牛の看板を閉じる問題を抱えている。

私たちに煙を販売していない!

CHINESSE 中國(谷歌翻譯,寬恕)

今年已經花了20萬歐元左右,在鬥牛場的安排時,租金是€80,000。它正考慮把2014年的補丁,這將浪費公帑200,000。為什麼我們必須支付我們的稅,只留下更多的錢,在鬥牛場附近的酒店和餐館的東西?該協會酒店業者必須支付。

,相反,如果被拆除,建成多功能館,我們為什麼要浪費錢在模具外殼鬥牛競技場鬥牛,是注定要消失?公牛隊是唯一的原因,使多功能,沒有他們的其他城市設施目前在城市運動是完全足夠的。如果有的話,不如把錢花在改善我們已經擁有的是什麼,而不是拒絕億歐元,促進擴大區域governament體育中心酒店距離ElPlantío和Consistory的拒絕,因為它執意提出了“競技場”。

如果你是一個動物權利的捍衛者......為什麼我們付出我們的稅收動物酷刑?

不要被愚弄。多用途僅僅是一個心血來潮的一個領導者,誰不介意的可怕的經濟形勢下,我們(以及他的努力為兩個林蔭大道),雖然這是說,與私人資金的“競技場”將建成(右,每當城市要使用它,將不得不支付租金)。

聖塞瓦斯蒂安市鬥牛場和25年沒有在什麼也沒有發生。其他地方有問題,關閉他們的鬥牛牌,因為牛市企業家看不到福利(這樣的城市,無論是)。

不賣我們的煙!

РУССКИЙ (Google переводчик, извините)

В этом году было потрачено около € 200 000 в арены расположением, когда арендная плата составляет € 80 000. Он рассматривает вопрос о переводе патчи для 2014 года, который будет тратить еще 200,000 казенных денег. Почему мы должны платить наши налоги то, что просто оставляет больше денег в отелях и ресторанах около арены?Ассоциация отельеров должен уплатить ее.

Если, наоборот, разрушили и построили многофункциональный павильон, почему мы должны тратить деньги на форму корпуса, как арена корриды если бои быков обречены на исчезновение? Быков является единственной причиной, чтобы сделать многоцелевые, ибо без них другие объекты города находятся вполне достаточно для текущего вида спорта в городе. Во всяком случае, лучше потратить деньги на улучшение, что у нас уже есть, а не отрицать, что миллион евро, что региональные governament способствовало расширение спортивного центра Эль Plantío и Консистория отклоняется потому, что стремятся продвижения "Арена".

Если вы являетесь защитником прав животных ... Почему мы платим налоги с нашей животной пыток?

Не обманывайте себя.Многоцелевой это просто прихоть лидера, который не возражает против ужасной экономической ситуации у нас есть (а также его усилия в двух бульваров), хотя он сказал, что "Арена" будет построен за счет частных средств (в порядке, что всякий раз, когда город хочет использовать его придется платить арендную плату).

В городе Сан-Себастьян были 25 лет без арены и ничего не произошло вообще. Других населенных пунктах есть проблемы закрывают свои рекламные щиты корриды бык, потому что предприниматели не видят выгоды (так что город, любой).

Не продают нам дым!

Recent signatures

1. Nueva plaza de toros prevista en los presupuestos de 2014!!!

alexis pérez
      Petition Organizer

Parece ser que se han decidido por hacer la nueva plaza. Ahora tenemos que impedir que lo hagan, para no tener más asesinatos de animales y para no gastar un euro en algo que no es necesario.

It appears that they have decided to make the new bullring. Now we have to prevent them do, to avoid having more killing of animals and to not spend a euro on something that is not necessary.

2. Reached 1,000 signatures
    3. Reached 750 signatures

Supporters

Reasons for signing

• marga ventura MADRID, SPAIN
      • 4 months ago

HAY COSAS BASTANTE MAS IMPORTANTES QUE UNA PLAZA DE TOROS !!! COMO LA PREOCUPACION POR LOS CIUDADANOS QUE PASAN HAMBRE Y NO TIENEN TRABAJO !!!!!!

• Luis Eduardo Barboza SAN JOSE, COSTA RICA
      • 5 months ago

no a la plaza de toros en burgos.

• raul garcia ramos BURGOS, SPAIN

PORKE YA ESTA BIEN DE GASTAR DINERO EN CHORRADAS PARA MALTRATAR ANIMALIKOS

• 9 months ago

Ese dinero que se va a gastar, es mucho más importante para para otros menesteres

• lluísa del val simon BARCELONA, SPAIN
      • 9 months ago

porque es una costumbre impropia de gente civilizada

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.