Zona Libre de Tabaco en Terrazas/Playas

0 personas firmaron. ¡Ayuda a conseguir 100!

English: Throughout Spain, smoking plagues the terraces of millions of restaurants and bars. Not to mention the terrible ecological damage that smoking inflicts on Spanish beaches. Public spaces intended for family entertainment exclude Babies, children, people with lung diseases, people with allergic conditions, among others. The immense lack of consideration of the smoker is partially to blame for this exclusion. Throughout Spain, smokers exhibit a total lack of consideration for those non-smokers around them. This does not make any sense. Smoking in Spain and Europe is a public health problem, which also affects the sector of the population that does not want to smoke. This project demands active assistance in the creation of a law for public spaces for family recreation and that the terraces and beaches to be divided into smoking and non-smoking areas.

Español: En toda España el tabaquismo invade las terrazas de millones de restaurantes y bares. Esto sin mencionar el terrible daño ecológico que el tabaquismo inflige a las playas Españolas debido a las colillas. Los espacios públicos destinados al entretenimiento familiar excluyen a: Bebes, niños, personas con padecimientos pulmonares, personas con afecciones alérgicas, entre otras. La inmensa desconsideración del fumador es parcialmente culpable por esta exclusión. En toda España, los fumadores exhiben una total falta de consideración por aquellas personas no fumadoras que les rodean. Esto no tiene ningún sentido. El tabaquismo en España y en Europa es un problema de salud pública, que además repercute en el sector de la población que no desea fumar. Este proyecto demanda asistencia activa en la creación de una ley para que los espacios públicos de esparcimiento familiar; específicamente la terrazas y las playas, sean divididas en áreas de fumadores y no fumadores.