Petition Closed

Young New Democrats to PM: fire the youth minister // Renvoyer le ministre de la jeunesse

This petition had 62 supporters

The youth wing of Canada’s NDP has issued a statement calling for the resignation of Justin Trudeau as the Minister of Youth:

After repeatedly failing to keep his commitments to young Canadians, or address the important issues facing them, Canada’s Young New Democrats are asking the Prime Minister to step down as Minister of Youth and to find someone who will take the job seriously.

This past week alone, the Prime Minister doubled-down on handing out criminal records to young people for marijuana possession, he backtracked on fixing our electoral system, and he failed to put forward a plan to address precarious work. These are just the latest in a series of huge disappointments for young Canadians. This is not only about Liberal broken promises: this Minister has shown a clear lack of commitment to building the kind of country young Canadians need to succeed.

These disappointments come on the back of the Prime Minister adopting Stephen Harper’s unambitious greenhouse gas reduction targets which will not allow us to meet our international climate change obligations. When challenged by young people on these and many other issues, he scolded them for ‘bad behaviour’.

Justin Trudeau ran for office promising to bring real change and to put issues important to young Canadians front and centre – so much so that he took the portfolio on himself. It’s now clear that this was largely a PR stunt.

If the Youth Minister refuses to do his job, we think he should fire himself.

//

Puisqu’il a, à répétition, omis de respecter les engagements qu’il avait pris auprès des jeunes Canadiens et n’a pas réussi à régler les problèmes importants auxquels ceux-ci font face, les Jeunes néo-démocrates du Canada demandent au premier ministre d’abandonner son rôle de ministre de la Jeunesse et de trouver quelqu’un qui prendra ce travail au sérieux.

La semaine dernière seulement, le premier ministre s’est dit en accord avec l’attribution de dossiers criminels aux jeunes pour possession de marijuana, il est revenu sur sa promesse de corriger le système électoral et il n’a pas réussi à présenter de plan visant à régler le problème des emplois précaires. Ce ne sont que les plus récentes d’une série d’énormes déceptions pour les jeunes Canadiens. Il ne s’agit pas uniquement de promesses libérales brisées : ce ministre a démontré un clair manque d’engagement quant à la construction du type de pays dont les jeunes Canadiens ont besoin pour réussir.

Ces déceptions s’ajoutent à l’adoption, par le premier ministre, des cibles de réduction des gaz à effet de serre inadéquates de Stephen Harper, lesquelles ne nous permettront pas de répondre à nos obligations internationales en matière de changements climatiques. Quand des jeunes ont remis en question sa bonne foi sur cet enjeu et d’autres, le premier ministre les a grondés pour leur “mauvais comportement”.

Justin Trudeau s’est présenté en politique en promettant d’apporter du vrai changement et de mettre au premier plan les dossiers importants aux yeux des jeunes Canadiens – à tel point qu’il s’est attribué ce ministère. Il est maintenant clair que ce n’était qu’un exercice de relations publiques.

Si le ministre de la Jeunesse refuse de faire son travail, nous croyons qu’il devrait se mettre à pied lui-même.

Today: New Democratic Youth of Canada is counting on you

New Democratic Youth of Canada needs your help with “Young New Democrats to PM: fire the youth minister // Les jeunes néo-démocrates demandent au Premier ministre de renvoyer son ministre de la jeunesse”. Join New Democratic Youth of Canada and 61 supporters today.