Petition Closed
Petitioning the Congressional Hispanic Caucus, the Congressional Hispanic Conference US Congress and 1 other

World Leaders: True recount of votes in Venezuela NOW or implementation of OAS democratic Chapter!! (Reconteo verdadero o Carta Democratica YA!!)

Porque la voluntad del pueblo venezolano y las leyes de la republica deben ser respetadas! - Because the will of the people in Venezuela and the rule of law must be respected!

Letter to
the Congressional Hispanic Caucus, the Congressional Hispanic Conference US Congress
Parliamentarians from Spain The European Parliament
Versión en español a continuación, Gracias ------------

Honorable Congresswomen, Congressmen, Leader of the World,

The Venezuelan people who have opted for a non-violence stance to resolve the current political crisis in the country are in dire need of your voice as soon as possible.

We would like you to make a motion at the institution you belong to demand from the Secretary of the Organization of American States (OAS), Jose Miguel Inzulsa to demand accountability from Venezuelan institutions in terms of the lag of a true recount of the votes of the recent presidential elections in Venezuela, respect for the impugnation process and subsequent reelections required by such a process initiated by the opposition and ultimately to call for the application of the Inter-American Democratic Charter, in accordance with international agreement in defense of democracy that the chapter represents and the peaceful, non-violent and responsible demands made by the opposition forces in Venezuela.

We would also like you to pay attention to recent human rights violations that are occurring Venezuela, where public and notorious retaliation against citizens opponents of the regime and blatant abuse of law enforcement against activists involved in protests of a nonviolent character. In addition to these human rights violations, recently a violent congressional coup d’etat prevented the participation of the opposition’s assemblymen and assemblywomen. Undemocratic obstacles exacerbate the lack of a true voice from the opposition in the assembly even today..

Your leadership to promote multilateral efforts at OAS and elsewhere in order to assure that the right to an authentic democratic process is respected in Venezuelan and concomitantly in the Americas is an urgent matter today.

Sincerely,

The Venezuelan People
The Venezuelan Diaspora with growing electoral influence in your district
All those citizens of the world whose strong democratic convictions demand action for justice in Venezuela

Honorable Congresista, Líder del Mundo,

Los venezolanos quienes han optado por el uso de la no-violencia para resolver la actual crisis política en el país, necesitamos de su voz y apoyo en su institución a la brevedad posible.

Le agradeceríamos que usted elevara una moción en la institución donde Ud. participa para promover que el Secretario de la Organización de los Estados Americanos, José Miguel Inzulsa, demande una inmediata auditoría y verdadero recuento de los votos, en concordancia a la normativa internacional en la materia o en su defecto la subsecuente impugnación de las pasadas elecciones del 14 de Abril en Venezuela, de acuerdo a las exigencias que en forma pacífica y responsable han venido haciendo las fuerzas opositoras en Venezuela.

Igualmente le agradeceríamos particular atención a las recientes violaciones a los derechos humanos que vienen ocurriendo Venezuela, donde han acontecido frecuente, pública y notoria retaliación contra ciudadanos opositores al régimen y descarado abuso de las fuerzas del orden público en contra de activistas involucrados en protestas de carácter no-violento. Más aun el reciente golpe de estado en el congreso dejó sin voz miembros de la oposición en la asamblea venezolana. Todavía hoy existen obstáculo antidemocráticos que no permiten una verdadera participación de la oposición en el poder legislativo venezolano.

Su liderazgo para promover esfuerzos multilaterales en la OEA y en otras instancias internacionales con el fin de asegurar el derecho a un proceso democrático en Venezuela y las Américas es urgente y necesaria.

Atentamente, nos despedimos,

El Pueblo Venezolano
La Diáspora Venezolana con creciente influencia electoral en su distrito
Todos los ciudadanos del mundo, cuya fuerte convicción democrática demanda acciones por la justicia en Venezuela