UN Must Act Before Ebola Goes Global!

0 have signed. Let’s get to 1,000!

AIDS Healthcare Foundation (AHF)
AIDS Healthcare Foundation (AHF) signed this petition

The current Ebola outbreak in the Democratic Republic of the Congo is now the world’s second worst in history. As of June 18, there have been 2,190 Ebola cases and 1,470 people have lost their lives. The virus has recently crossed the border into neighboring Uganda and three people have contracted Ebola there, but despite this the World Health Organization (WHO) still hasn't declared the outbreak a Public Health Emergency of International Concern.

Not enough is being done to stop the outbreak in the DRC. Rampant attacks on personnel, equipment and facilities are halting relief efforts throughout the affected areas, and even though viable vaccines exist, the WHO is still not vaccinating all individuals within the outbreak area.

Sign the petition today and join AIDS Healthcare Foundation (AHF) in urging WHO to vaccinate all Congo citizens in the outbreak area and calling on the United Nations Secretary-General and Security Council to enforce its existing resolution to ensure security by providing troops and police to all relief efforts.

Ebola threatens the entire global population—not just residents of the Congo. World leaders must wake up, get involved and do all that is necessary to stamp out Ebola. Too many lives are at stake around the world to not take action now!

***

El actual brote de Ébola en la República Democrática del Congo (RDC) es hoy el segundo más grave en la historia. Hasta el 18 de junio, se han reportado 2,190 casos de Ébola y 1,470 personas han perdido la vida. El virus ha cruzado recientemente la frontera hacia la Uganda, donde tres personas han contraído Ébola, pero a pesar de esto, la Organización Mundial de la Salud (OMS) aún no ha declarado el brote como una Emergencia de Salud Pública de Interés Internacional.

No se está haciendo lo suficiente para detener el brote en la RDC. Los ataques contra el personal, el equipo y las instalaciones de socorro en las áreas afectadas son constantes, y aunque existen vacunas viables, la OMS todavía no está vacunando a todas las personas dentro del área del brote.

Firma la petición hoy y únete a AIDS Healthcare Foundation (AHF) para urgir a la OMS para que vacune a todos los ciudadanos de El Congo en el área del brote y a hacer un llamado al Secretario General de las Naciones Unidas y al Consejo de Seguridad para hacer cumplir su resolución existente acerca de la epidemia, para garantizar la seguridad al enviar tropas y fuerzas policiales para proteger a los equipos trabajando en los esfuerzos de contención.

El Ébola amenaza a la población mundial, no sólo a los residentes de El Congo. Los líderes mundiales deben reaccionar, involucrarse y hacer todo lo necesario para extinguir el Ébola. Demasiadas vidas están en juego alrededor del mundo como para no tomar acción ahora!

Want to share this petition?