Wij willen dat het asiel van de Provincie van Cuenca wordt geleid door OLESCAN

Petición cerrada

Wij willen dat het asiel van de Provincie van Cuenca wordt geleid door OLESCAN

Esta petición ha conseguido 16.828 firmas

Bloque Antiespecista Cuenca ha iniciado esta petición dirigida a Francisco Javier Doménech (Diputado Responsable de las áreas de ATM, Cultura y Turismo) y

(Castellano - English - Deutsch)

Op dit moment wordt de licentie van het asiel in de provincia Cuenca klaargemaakt voor het rattenverdelgingsbedrijf ´“ Desratizaciones Parque, S.L¨ en op de tweede plek komt het asiel Animales Olescan; welke het asiel 3 maanden lang, vanaf maart heeft geleid. Tijdens deze periode hebben de dieren een goede dagelijkse verzorging gehad, met elke dag een dierenarts die de honden nakeek en er werd een zero afmakingsbeleid gehanteerd, dit alles om het dier op een verantwoordelijk wijze in adoptie te brengen met adoptie contract, sterilisatie of castratie voor alle geadopteerde dieren.

OLESCAN heeft ruime ervaring in het leiden van asiels in de provincia Catalunia, waar het welzijn van de dieren, de adopties en zero afmakingsbeleid worden gehanteerd.

“Desratizaciones Parque”  heeft een lange historie van asiels in en om Madrid, met opeenstapelende zaken van dierenmishandeling, aangekaard door de organisatie van de bescherming van de dieren in Spanje. De laatste was in februari, door de Medio Ambiente del Ayuntamiento de Alcalá de henares, waarvoor zij het asiel vanaf 2014 leiden.

Het is onze verplichting om te eisen dat alle asiels in Spanje worden geleid door non profit organisaties die het welzijn van de dieren die in hun asiel belanden voorop stellen.  Dit zijn slachtoffers van achterlating, mishandeling en het ontbreken van een politiek en wetten die hun beschermen.

Een bedrijf met winstgevend oogmerk zal nooit het welzijn van de dier voorop stellen maar het financiele gedeelte daarvan, wat resulteerd in de dood van de dieren na 21 dagen.

Wij willen dat het asiel van de Provincie van Cuenca wordt geleid door OLESCAN, die de dieren op respectvolle wijze  behandeld en waar ze fysiek en psychologisch bij kunnen komen om daarmee hun nieuwe leven te beginnen en niet in een hel waar de condities verschrikkelijk zijn met als enige einde de dood.

Petición cerrada

Esta petición ha conseguido 16.828 firmas