Provide Waltham Tenants with Community Resources to Prevent Eviction

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!

WATCH CDC started this petition to Waltham City Councillors and MA Legislators

We are calling on our public officials to enact policies that provide tenants who are facing eviction with information on community resources for rental assistance and legal advocacy.

We are asking the Waltham City Council to mandate landlords to include a copy of local eviction resources and programs to the tenant at the time of serving a notice to quit.

We are asking our MA Legislators to make the new requirement (for a landlord to give information to tenants facing eviction) permanent and to include phone numbers for rental and legal assistance.

We ask that these notices be provided in the primary language of the tenant.

-----------------------

Hacemos un llamado a nuestros funcionarios públicos para que promulguen leyes que proporcionen a los inquilinos que enfrentan un desalojo información sobre los recursos comunitarios para asistencia de alquiler y defensa legal.

Pedimos a los lideres de la ciudad de Waltham que ordenen a los dueños de casa a incluir con su correspondencia de desalojo una copia de todos los recursos y programas disponibles para ayudar a los inquilinos enfrentar el desalojo.

Estamos pidiendo a nuestros legisladores de Massachusetts que establezcan un nuevo requisito permanente (siendo este, que el propietario incluya información sobre recursos y programas que ayuden a los inquilinos a enfrentar un desalojo) asi como que incluyan números de teléfono para asistencia con el alquiler y asistencia legal.

Solicitamos que estos avisos se proporcionen en el idioma principal del inquilino.

0 have signed. Let’s get to 100!