Mobiliteit Antwerpen: Een vlottere verbinding tussen de linker- en rechteroever.

0 have signed. Let’s get to 5,000!

De voetgangers, fietsers en scooters die de Schelde willen oversteken in Antwerpen zijn vooral aangewezen op de Sint-Annatunnel en Kennedytunnel die beheerd worden door de Vlaamse Overheid. De liften van deze tunnels liggen er geregeld en soms zelf gelijktijdig uit en dat zorgt voor heel wat hinder. Zeker 's nachts als er geen permanentie is van tunnelpersoneel (iets wat er voor enkele jaren terug wel was) is het wachten tot 's morgens voor er actie ondernomen wordt. De roltrappen mogen namelijk niet draaien zonder toezicht.

Gevolg:

1. Vele bejaarde en mindervalide inwoners nemen 's avonds geen risico meer en verleggen hun verplaatsingen naar de eigen oeverkant om een verhoogde kans op immobiliteit te voorkomen.
2. De werkende en uitgaande burger die (zeker 's avonds) voor een kapotte lift staat met zijn / haar brommer of fiets, is aangewezen op rondrijden langs de dijk van Linkeroever (via Kennedytunnel) of dient noodgedwongen de tweewieler op slot te leggen om te voet verder te gaan.
3. Toeristen die hun auto op Linkeroever hebben geparkeerd, zijn bij behoorlijke hinder aangewezen op een alternatief vervoer naar hun geparkeerde wagen.

De bestaande alternatieven:

Tram (5h00 tot 0h40) en veerdienst (week 7h15–18h45, weekend 10h15-21h45) zijn te beperkt in tijd en kunnen niet verhinderen dat vele burgers behoorlijke hinder ondervinden van pannes, aan roltrappen en liften, buiten deze dienstroosters.

Conclusie:

Net nu meer burgers op zoek gaan naar alternatieven voor de auto wensen we een gepaste dienstverlening van de Vlaamse Overheid. Vele gebruikers wachten, in afwachting van en tijdens de geplande renovatiewerken aan de Sint-Annatunnel, al langer op een degelijke oplossing.

Mijn oproep:

Teken en deel deze petitie als ook jij ten allen tijde, zowel overdag als 's nachts, de Schelde vlot over wenst te kunnen steken als voetganger, met de fiets of scooter.

Today: Joost is counting on you

Joost Van der Donckt needs your help with “Vlaamse Ombudsdienst: Stad Antwerpen: Een goede verbinding tussen Linkeroever en 't Stad voor iedereen, 24 op 7.”. Join Joost and 2,620 supporters today.