Petition Closed

Stop By-Laws 691-2017 et 692-2017 / Arrêtez Règlements 691-2017 et 692-2017

This petition had 48 supporters

Stop By-laws 691-2017 and 692-2017 / Arêtes règlements 691-2017 et 692-2017

We, the undersigned, are against the rezoning of Wyman’s land and the passing of By-Laws 691-2017 and 692-2017 by Hudson’s town council.

Nous, soussignés, sommes contre le rezonage du terrain Wyman et l'adoption des règlements 691-2017 et 692-2017 par le conseil municipal de Hudson.

1. The town is changing the zoning for one property. This is a spot zoning. Instead of the citizens having the right to decide by referendum, the town is pushing through the Wyman land rezoning as a “compliance” by-law following the amendment of the planning program. This removes the right of citizens to vote on this issue.

2. The town is extending C-27, the commercial zone, to include all of Wyman’s land. The reason given by the town is to build an assisted-living facility. The land does not need to be zoned commercial to build an assisted-living facility. Once changed, if the assisted-living project is not built, Wyman can sell the land to a developer who is then free to build on this property that is surrounded by people’s homes. Wyman states that it is selling this land regardless of whether or not the assisted-living project goes through.

3. The architectural plans presented by Wyman for the assisted-living facility show a building that is too large for the proposed piece of land. With assisted-living there is a lot of support coming and going day and night (people, vehicles etc.). For these reasons, this type of building does not belong on this particular lot amongst residential homes on a cul-de-sac.

4. The land is being rezoned at the request of the church. Wyman says it is selling the plot at the top of Stephenson Rd. and along the west side of the church lawn – this land contains all of the church’s parking. The church has not answered where its parishioners, visitors and daycare users are going to park once the land is sold.

5. If the town of Hudson and its citizens want and need assisted-living facilities, let’s put a call out to our community and landholders to attract more proposals to the table. Anyone whose land is selected for this kind of building, receives more money for the land than if it was sold to build a house. We would like to see different options on the table, instead of being forced by our town councillors to rezone land nestled amongst residential homes with no guarantee whatsoever that it will result in the building of an assisted-living facility.

(Français)

1. La ville modifie le zonage pour une seule propriété. Il s'agit d'un zonage 'spot'. Plutôt que de permettre aux citoyens de décider par référendum, la ville passera le rezonage du terrain Wyman en tant que règlement de «conformité» suite à la modification du programme de planification. Cela élimine les droits des citoyens de voter sur cette question.

2. La ville étend le C-27, la zone commerciale, pour inclure l'ensemble du terrain Wyman. La raison invoquée par la ville: construire une résidence avec services de soutien. Le terrain ne nécessite pas d'être converti en zone commerciale pour construire une résidence. Suite à ce rezonage, si la résidence n'est pas construite, Wyman pourrait vendre le terrain à un développeur qui serait libre de construire sur ce terrain bordé par des maisons résidentielles. Wyman ont déclaré qu’ils vendraient ce terrain, même si le projet de résidence n’est pas réalisé.

3. Les plans architecturaux présentés par Wyman pour la résidence avec services de soutien proposent un bâtiment surdimensionné pour le terrain proposé. Les services de soutien nécessitent des arrivées et des départs fréquents, jour et nuit (personnels, véhicules, etc.) et, par conséquent, ne devraient pas trouver sa place parmi des maisons résidentielles.

4. Le terrain sera rezoné suite à la demande de l'église. Wyman dit qu'ils vendent le terrain sur Stephenson Rd. et le long de la côte ouest de la pelouse de l'église - il s’agit du stationnement de l'église. L'église n'a pas répondu où ses paroissiens, visiteurs et utilisateurs de la garderie vont se garer une fois que les terrains seront vendus.

5. Si la ville de Hudson et ses citoyens ont besoin de résidences avec services de soutien, mettons un appel à notre communauté et aux propriétaires fonciers pour inviter plus de propositions. Toute personne dont le terrain est choisi pour ce genre de bâtiment, reçoit plus d'argent pour le terrain que si elle le vendait pour construire une maison. Nous aimerions voir autres options, plutôt que de se faire forcer par nos conseillers municipaux de rezoner ce terrain à côté de logements résidentiels sans aucune garantie que ce soit pour la construction d'une résidence avec services de soutien.

There is also a petition circulating door-to-door in Hudson. Il y a aussi une pétition qui circule à Hudson.

Today: Christine is counting on you

Christine Redfern needs your help with “Ville de Hudson: Stop By-Laws 691-2017 et 692-2017 / Arrêtez Règlements 691-2017 et 692-2017”. Join Christine and 47 supporters today.