Vallarta Employees Wage Raise during Stay at Home Orders

0 have signed. Let’s get to 200!
At 200 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Isela Barrios started this petition to Vallarta Corporation

With a total of 22,485 confirmed COVID-19 cases in the Los Angeles County alone, and 1,056 COVID-19 related deaths, it is no wonder the overwhelming anxiety and fear essential workers feel during this pandemic, including those who work in grocery stores.

While the pandemic has continuously expanded, the reflection of working under high risk circumstances has not been shown in the pay of Vallarta Supermarkets Employees.

The average Vallarta Employee has NOT received,

• Bonuses
  • Extended paid sick leave
  • COVID-19 Assistance
  • Paid leave of absence

And while Vallarta Supermarkets did provide a $2 increase in wage, this lasted for a short period of only 2 weeks, and employees were highly encouraged to not exceed their shift hours or complete any over time.

All employees are offered a maximum of only 3 paid sick days for the entire year that renews at the beginning of their hiring anniversary date, and a large portion of employees do not have the opportunity to gain vacation hours, due to being part time. Those who do earn vacation hours, simply do not have enough to take, or earn about 1-5 hours of vacation time per week worked.

Many Vallarta employees have become the sole financial supporters of their families, some still earning minimum wage. Hours of shifts have been pushed as early as 12 am, and the elderly, those with asthma, people with diabetes, and other groups of high risk continue to work.

Vallarta employees feel a constant state of worry, fearing getting infected while fearing not earning pay.

Together, we are calling on our employer, Vallarta Supermarkets, to increase our wage by $2 for the remainder of the Stay at Home Orders. We ask for all and anyone's support in signing this petition, so that our voices and concerns be taken seriously by Vallarta Supermarkets and it's employees demand met.

-------------------------------------------------------------------------------

Con un total de 22,485 casos confirmados de COVID-19 solo en el condado de Los Angeles, y 1,056 muertes relacionadas con COVID-19, no es de extrañar la abrumadora ansiedad y el miedo que sienten los trabajadores esenciales durante esta pandemia, incluyendo a los que trabajan en supermercados.

Mientras la pandemia se ha expandido continuamente, el reflejo de trabajar en circunstancias de tan alto riesgo no se ha mostrado en el salario de los empleados de Vallarta Supermarkets.

El empleado promedio de Vallarta Supermarkets NO ha recibido,

• Asistencia de COVID-19
  • Permiso por enfermedad pagada extendida
  • Permiso para ausentarse pagado
  • Bonos

Y mientras que Vallarta Supermarkets proporcionó un aumento de $2 en el salario, esto duró un corto tiempo de solo 2 semanas, y los empleados fueron muy alentados a no exceder sus horas de turno.

A todos los empleados se les ofrece un máximo de 3 días de enfermedad pagados durante todo el año, que se renueva al comienzo de su fecha de aniversario de contratación, y una gran parte de los empleados no tienen la oportunidad de ganar horas de vacaciones porque solo trabajan tiempo parcial. Aquellos que ganan horas de vacaciones simplemente no tienen suficiente para tomarlas, debido a que ganan aproximadamente de 1-5 horas de tiempo de vacaciones por semana.

Muchos de los empleados de Vallarta Supermarkets no pueden dejar de trabajar debido a que se han convertido en los únicos partidarios financieros de sus familias, unos ganando tan solo el salario mínimo. Las horas de turnos se han presionado tan pronto como 12 am, y los ancianos, los enfermos de asma, las personas con diabetes y otros grupos de alto riesgo continúan trabajando.

Juntos, estamos pidiendo a nuestro empleador, Vallarta Supermarkets, que aumente nuestro salario de $2 mientras que la orden Safer At Home sea implementada por el condado de Los Angeles. Pedimos el apoyo de todos y de cualquiera firmando esta petición, para que nuestras voces e inquietudes sean tomadas en serio y nuestra demanda sea satisfecha

0 have signed. Let’s get to 200!