Petition Closed

More than fourteen months ago, at least 300,000 Venezuelans living in the United States, thousands of which are U.S. citizens and U.S. permanent residents of Venezuelan descent, have been denied consular services in Miami, Florida, due to the closing of the Venezuelan consulate by the government of Venezuela. The Miami consulate provided consular services to individuals living in Florida, Georgia, North Carolina and South Carolina.

Obtaining a passport, securing pension verification documents, or simply receiving pension benefits are some of the consular services that have been denied to those of Venezuelan origin. Many have found themselves forced to travel long distances to other states such as New York in order to obtain consular services. Many simply do not have the resources, funds or health conditions to travel to other states. For these reasons, as U.S. citizens of Venezuelan descent, we are requesting that our government in Washington, D.C. advocate on our behalf for the re-opening of the Venezuelan consulate in Miami, Florida, and include this item on any agenda or during any discussions or negotiations with the government of Venezuela.
-------------------------------------

Desde hace mas de 14 meses, al menos 300 mil venezolanos entre ellos miles de ciudadanos norteamericanos de origen venezolano, residentes permanentes y venezolanos en general no tienen servicios consulares en la ciudad de Miami debido al cierre del consulado por parte del gobierno de Venezuela. Dicho Consulado ofrecia servicios consulares a los Estados de la Florida, Georgia y Las Carolinas.
Sacar un pasaporte, obtener una Fe de vida, cobrar una pension son solo algunos de los tramites consulares negados a los venezolanos que ante la desesperacion y la necesidad deben viajar a lejanos Estados como New York para recibir servicios consulares. Miles de venezolanos no tienen los recursos ni economicos, ni de transporte ni de salud para poder trasladarse a esos lejanos Estados. Por eso hoy solicitamos, como ciudadanos AMERICANOS, que nuestro gobierno en Washington represente nuestros intereses INCLUYENDO en la AGENDA de conversaciones y negociaciones con el Gobierno de Venezuela, la REAPERTURA del Consulado de Venezuela en Miami, Fl.

Letter to
US State Department/ Departamento de Estado EE.UU
Negociar REAPERTURA Consulado de Venezuela en Miami.