Call to Action NO to H.R 610. NO to the privatization of Public Education.

0 have signed. Let’s get to 100!

What is H.R 610?

H.R 610 is a bill that was introduced into congress early this year. It seeks to make drastic changes on how important federal government funding reaches our public schools. The bill aims to launch a nation-wide voucher system, for school-aged children 5-17, by distributing federal funds for elementary and secondary education in the form of vouchers for “eligible students”. This type of legislation will ultimately derail and redirect much needed funding from public school and consequently negatively impact many disadvantaged student populations throughout the country.

How will H.R 610 work?

The bill seeks to diminish the authority of the Department of Education and provide federal "block grants" or lump sums of money to states. The states will consequently administer and distribute these funds to Local Educational Agencies (LEAs) based on the number of “eligible children” within each LEA’s geographical area. From these amounts, each (LEA) will dispense a portion of the funds to parents who elect to enroll their child in a private school or to those who choose to home-school their child. What is left over will eventually go to the public schools in each (LEA).

Implications

H.R. 610 repeals the Elementary and Secondary Education Act of 1965, the federal mandate that for many decades has reinforced public education and promoted equal access for all students. This repeal would also eliminate the most recent re-authorization: Every Child Succeeds Act (ESSA). A repeal of this federal mandate means the elimination of all the protection it contains, including Title I-VIII funding, which protects specific student populations including: talented and gifted, HeadStart participants, homeless students, English as a Second Language, special education and many other programs. In addition, H.R 610 also seeks to repeal the Nutritional Act of 2012 (No Hungry Kids Act), which provides nutritional standards in school breakfast and lunch programs. These changes will eliminate some of the gains produced through the introduction and implementation of healthy eating in our schools.

Call to Action

We are calling on the members of the House of Representatives, to vote against H.R. 610. This bill will divert much needed funding from public schools and have a tremendous negative impact on school districts that serve many of our disadvantaged student populations and are already dealing with limited resources. Please sign and then share this petition and encourage your local representative to vote NO on this catastrophic legislation.

Petición en Espanol

La Cámara de Representantes de los Estados Unidos ha presentado el proyecto de ley 610. Este proyecto de ley pondrá en marcha de manera efectiva el sistema de vales escolares para ser utilizado por niños de 5 a 17 años y comenzará el proceso de descalificación de las escuelas públicas. El proyecto de ley eliminará la Ley de Educación Primaria y Secundaria (ESSA, por sus siglas en inglés) de 1965, que es la ley educativa de la nación y provee igualdad de oportunidades en educación. Es un programa integral que cubre programas para estudiantes que están luchando, clases de AP, clases de ESL, clases para minorías tales como Nativos Americanos, Educación Rural, Educación para Personas sin Hogar, Seguridad Escolar (Escuelas Libres de Armas), Monitoreo y Cumplimiento y Programas Federales de Responsabilidad.

El proyecto de ley también suprime la Ley de Nutrición de 2012 (No Hungry Kids Act), que establece normas nutricionales en el desayuno escolar y el almuerzo. Para nuestros más vulnerables, esto puede ser el ÚNICO alimento nutritivo que tienen en un día. El proyecto de ley no tiene ninguna redacción que proteja a los niños con necesidades especiales, sin mención de IDEA y FAPE. Algunas cosas que la Ley de Educación Primaria y Secundaria (ESSA) de 1965 hace para los niños con discapacidades: - asegura el acceso al currículo de educación general -segura el acceso a los alojamientos en las evaluaciones -segura conceptos de Diseño Universal para el Aprendizaje -incluye disposiciones que requieren que las agencias locales de educación proporcionen intervenciones basadas en evidencia en escuelas con subgrupos consistentemente bajo rendimiento -se requiere que los estados en los planes del Título I traten cómo mejorarán las condiciones para el aprendizaje, incluyendo la reducción de incidentes de intimidación y hostigamiento en las escuelas, el uso excesivo de las prácticas disciplinarias y la reducción del uso de intervenciones conductuales aversivas (como restricciones y reclusión). Por favor llame a su representante y pídale que vote NO en el Proyecto de Ley 610 (HR 610)

Today: Ana is counting on you

Ana Burgos MSW needs your help with “US House of Representatives: Call to Action No to H.R 610”. Join Ana and 65 supporters today.