Stäng Sveriges gymnasier för att minska spridningen av Coronaviruset

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Anonymouskid A started this petition to Uppsala and

Jag har startat den här Petitionen för att Sverige gör ett ganska dåligt jobb i den här situationen, flera länder med mindre fall än vårat land har stängt skolorna och gränserna. Jag fattar att man inte kan stänga grundskolorna för då behöver även föräldrarna som jobbar inom vården och polisen vara hemma med deras små barn- och det är ju självklart inte bra.

Men, jag och många andra elever tycker att gymnasierna i Sverige ska stängas ner och bytas ut mot digital undervisning (som tex. Videosamtalslektioner och läxor). Det skulle minska risken att sprida Coronaviruset till både eleverna, deras föräldrar och lärarna- som skulle vara mycket värre än att byta till digital undervisning. Många av oss åker buss och tåg till och från skolan som är ganska riskabelt, buss och tågföretag kanske behöver stänga ner eftersom folk inte vill arbeta och (för mig) så värkar det som flera av lärarna är hemma "sjuka" för de är rädda att få Corona och möjligtvis smitta andra som är inom riskåldern. Som jag förstår helt och hållet.

Det här är ju nu upp till skolorna men jag tycker att det är bäst för alla om vi stänger ner gymnasierna som går att stänga och istället har digital undervisning tillfälligt eftersom det är runt 1000 fall av Corona i nuläget. Jag ville göra den här petitionen så att vi kan visa att det behövs en förändring.

Dela gärna den här petitionen så mycket som ni kan.

Tackar

/En 16årig Uppsalaelev

0 have signed. Let’s get to 100!