More campaigns and actions to raise awareness about girls' education.

0 a signé. Allez jusqu'à 200 !

The Article 26 of the Universal Declaration of Human Rights declare that "Everyone has the right to education". Still 263 million children, adolescents and youth were out of school in 2016, and 53% are girls.

Boys and girls who learn to read, write and count will provide a better future for their families and countries. With improved education, so many other areas are positively affected. In short, education has the power to make the world a better place.

Educating girls has a multiplier effect. Educated girls and women tend to be healthier, have fewer children, earn more income and provide better health care for themselves and their future children. These benefits also are transmitted from generation to generation and across communities at large, making girls' education one of the best investments a country can make.

Still women represent nearly two thirds of the world's illiterate.

Organisation such as UNICEF, UNGEI or Global Partnership for Education try to reduce inequalities by helping the most vulnerable and marginalized. They are focusing on early childhood development, girl’s education, education in emergency situations, to help every child reach its full potential.

But many of the countries with the highest numbers of out-of-school children still do not receive adequate external financing to meet their needs. We find that, while aid to early childhood development has been increasing in recent times, this is largely driven by increases in investments in health and nutrition. Powerful global campaigns and recent high-profile global initiatives in health and nutrition have influenced donor governments and this is something to recognize and support.

Please, sign this petition to raise awareness about girls' education and help them make a difference. We want more actions and campaigns for education from the governments and United Nations.

_________________________________________________________________________

D’après l’Article 26 de la Déclaration des Droits de l'Homme et du Citoyen: “Toute personne a droit à l’éducation”. Pourtant, 263 millions d’enfants, adolescents et jeunes sont descolarisés en 2016,  et 53% sont des filles.
Les garçons et filles qui aprennent à lire, écrire et compter apporteront un meilleur futur à leur famille et leur pays. Avec une meilleure education, de nombreux autres secteurs sont positivement affectés. L’éducation a le pouvoir de faire de ce monde un endroit meilleur.

Les femmes et filles éduquées sont en meilleure santé, ont moins d’enfants, un revenu plus élevé et une meilleure hygiene de vie. Ces avantages sont transmis de génération en génération à travers les communautés, ce qui fait de l’éducation des filles l'un des meilleurs investissements qu’un pays peut faire.

Pourtant les femmes représentent près de 2/3 des personnes illétrées dans le monde.

Des organisations telles que l’UNICEF, l’UNGEI ou le Partenariat Mondial pour l’Education tentent de réduire les inégalités en aidant les plus vulnérables et marginalisés, en s’axant sur le développement de la petite enfance, l’éducation des filles, et l’éducation dans les situations d’urgence, pour que chaque enfant puisse atteindre son plein potentiel.
Cependant beaucoup de pays avec le plus grand nombre d’enfants descolarisés ne recoivent toujours pas d’aide financière extérieur suffisante pour subvenir à leur besoins.

Nous constatons en effet que si l’aide au développement de la petite enfance a récemment connu une hausse, celle-ci est largement due aux augmentations de l’aide dans les secteurs de la santé et de la nutrition. De solides et efficaces campagnes mondiales pour la santé et la nutrition ont influencé les États donateurs, et il s’agit d’un élément qu’il convient de reconnaître et soutenir.

S’il-vous-plait, signez cette pétition pour sensibiliser les gens à propos de l’éducation des filles et faire une différence. Nous voulons plus d’actions et de campagnes en faveur de l'éducation de la part des gouvernements et des Nations Unis.

gaelle compte sur vous aujourd'hui

gaelle BOURREUX a besoin de votre aide pour sa pétition “UNICEF : More campaigns and actions to raise awareness about girls' education.”. Rejoignez gaelle et 164 signataires.