Stop Animal Abuse in the Pearl معاً لمنع الاعتداء على الحيوانات باللؤلؤة

0 have signed. Let’s get to 2,500!


The Pearl is the most beautiful place to live in Doha.  It is especially attractive to animal lovers, with all the surrounding greenery and open space.  It is also host to many world class events.   Naturally, our community, and the animal community of the world at large, has been sickened to the core by the utterly preventable death of Angel on 28 June 2019.

إن اللؤلؤة هي المكان الأجمل للعيش في الدوحة. تعد مكان جذاب جداً خاصة  لمحبي الحيوانات، لأن بها الكثير من المساحات الخضراء المفتوحة. كما أنها خير مستضيف للكثير من الأحداث العالمية. من الطبيعي أن يتأثر مجتمعنا ومجتمع الحيوانات حول العالم بالموت المؤلم لأنجل في يوم 28 يونيو 2019.

We don’t know much about Angel except that Angel was a German Shepherd Dog, probably still a puppy at less than a year old.  He lived in one of the apartments in Tower 20 Porto Arabia.  For 3 days before Angel’s death, Angel was seen sitting and crying in the scorching summer heat on a balcony in Tower 20 PA.   On Friday 28 June, Angel was heard crying for the last time, followed by silence, and then loud yelping in fear and pain, before plunging off the tower to his/her death.

ليس لدينا معلومات كثيرة حول أنجل غير أنه كلب من فصيلة الراعي الألماني. من الممكن أنه لايزال جروا صغيرا لم يكمل عامه الأول. كان يعيش في واحدة من شقق برج رقم 20 في بورتو أرابيا. قبل موت أنجل بثلاثة  أيام، شوهد وهو جالس ويبكي في حرارة الصيف الحارقة على شرفة في برج 20 PA. يوم الجمعة 28 يونيو، لقد سُمع صوت أنجل للمرة الأخيرة، وقد تبع صوته صمت عميق. وبعدها صرخ بصوت عال ملئ بالألم والخوف قبل أن يقفز من أعلى البرج ليلقى حتفه/حتفها.

Angel’s distress had been reported at least twice to UDC management just a couple of days prior to his death.  It was also reported to Tower 20 Management.  Little was done to relieve his stress or bring him to safety.  Angel was not the first of such animal abuse complaints in the Pearl that had gone unattended.

لقد تم الإبلاغ عن أزمة أنجل مرتين على الأقل لإدارة شركة التنمية المتحدة قبيل يومين من موته. وقد تم إبلاغ إدارة البرج رقم 20 أيضاً. لم يتم فعل الكثير لتخفيف حزنه أو توفير الأمان له. قضية أنجل ليست الأولى في سوء معاملة الحيوانات وهي أيضاً ليست الأولى التي يتم الإبلاغ عنها ولا يلقي لها أحد بالاً.

As stated under the 2018 Master Community Rules:

وكما هو مذكور في قواعد المجتمع المثالي لعام 2018:

The Master Developer, United Development Company (UDC), is the only party who is authorised to ensure Community Users comply with the community rules.

"المطور الرئيسي، شركة التنمية المتحدة (UDC)، هو الطرف الوحيد المصرح له بضمان خضوع مستخدمي المجتمع لقواعد المجتمع.

These community rules are binding on all Community Users, including but not limited to the Owners Associations, Building Management, Owners/Occupiers, their visitors, guests, contractors, employees, clients, customers and business associates, together known as the ‘Community Users’.”

تنطبق تلك القواعد على جميع مستخدمي المجتمع، بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر اتحادات الملاك، إدارة المبنى، المالكين/ السكان، الزوار، الضيوف، المقاولين، الموظفين، العملاء وشركات الأعمال. كل هؤلاء هم " مستخدمي المجتمع"

We entrust our safety in the Pearl, and that of our family and friends, to UDC.  With the community’s safety in mind, we respectfully ask UDC reassurances on the following:

نحن نضع مسئولية سلامتنا في اللؤلؤة، وسلامة عائلتنا وأصدقائنا بيت يدي شركة التنمية المتحدة UDC. مع أخذ سلامة المجتمع في الاعتبار، فإننا مع كامل الاحترام نطلب ضمانات من الشركة المتحدة للتنمية UDC على ما يلي:

1.       What action has been, or will be, taken in the event of a breach of community rules to ensure the offender is held accountable?  In Angel’s case, the resident owner clearly breached rule number 8.10.

1. ما هو الإجراء الذي تم أو سيتم اتخاذه في حالة انتهاك قواعد المجتمع لضمان التحقيق مع الجاني؟ في حالة الكلب أنجل، لقد قام المالك المقيم بانتهاك القاعدة رقم 8.10 علانية.

2.       What action has been, or will be, taken where residents’ safety is compromised as a result of a breach of law?  In Angel’s case, the neglect that led to his fall could have caused serious injuries to a resident or a visitor.  Such neglect is also a punishable offence under Qatari law no 11 of the 2004 Penal Code. 

2. ما هو الإجراء الذي تم أو سيتم اتخاذه عند تعرض سلامة السكان للخطر نتيجة لانتهاك القواعد؟ في حالة الكلب أنجل ، كان يمكن أن يتسبب الإهمال الذي أدى إلى سقوطه من أعلى البرج في إصابات خطيرة للسكان أو الضيوف. مثل هذا الإهمال يعد جريمة يعاقب عليها القانون القطري رقم 11 من قانون العقوبات لعام 2004.

We thank UDC for your recent statement committing “to providing a safe and positive environment for all members of our community”.  The residents are also much relieved to read that “more actions will be taken in near future to ensure that such incidents do not occur on this lovely island we all call “home”".  The Pearl Community is united with UDC management in that Angel should be the last of such incident in the Pearl.

نريد أن نقدم الشكر والامتنان لشركة التنمية المتحدة على بيانها الأخير " لتقديم بيئة آمنة وإيجابية لجميع أعضاء مجتمعنا". لقد شعر السكان بالارتياح لمجرد قراءة أن " هنالك المزيد من الإجراءات التي سوف تتخذ للتأكد من أن مثل هذه الحوادث لن تحدث مرة أخرى على جزيرتنا العزيزة التي ندعوها بالوطن". مجتمع اللؤلؤة يتعاون مع شركة التنمية المتحدة للتأكد من أن أنجل هو أخر حادثة من نوعها في اللؤلؤة.

We welcome also the appointment of a dedicated animal welfare officer on your team and request that your team engage with representatives from the Pearl's animal welfare group, Pearl Pets' Angels, to make the Pearl a safe and responsible address for pets.  We request details of your proposed action going forward, specifically including, but not be limited to, the following:

نقوم أيضاً بالترحيب بتوظيف موظف مخصص لرعاية الحيوانات في الفريق الخاص بكم ونطلب من فريقكم التعاون مع مندوبي مجموعة اللؤلؤة لرعاية الحيوانات، ملائكة حيوانات اللؤلؤة، لكي نجعل من اللؤلؤة مكاناً امناً للحيوانات. نطلب تفاصيل إجراءاتك المقترحة، بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر، ما يلي:

1.        What procedures will be followed when such incident is reported to management of the towers and UDC?  What are the immediate actions?  How are the procedures escalated?  What course of action would be taken in the event the owner is uncontactable?  What are the consequences for first time and repeat offenders?  What measures are in place to ensure that the relevant people have access to the pets in emergency cases where time is of essence?

1. ما هي الإجراءات التي سيتم اتباعها عند الإبلاغ عن حادثة مماثلة لإدارة الأبراج الشركة المتحدة للتنمية؟ ما هي الإجراءات الفورية؟ ما هي كيفية الإجراءات؟ ما هو مسار العمل الذي سيتم اتخاذه في حالة عدم الوصول إلى المالك؟ ما هي العواقب للمخالفين لأول مرة ومن تكرر منهم المخالفة؟ ما هي التدابير المعمول بها لضمان وصول الأشخاص المعنيين إلى الحيوانات الأليفة في حالات الطوارئ حيث يكون الوقت ذو أهمية قصوى؟

2.         Mandatory microchipping and vaccination for all Pearl pets having regards to the Community’s health and safety.

2. إلزام وضع شرائح دقيقة وتطعيم الحيوانات الأليفة في كل أنحاء اللؤلؤة لمراعاة صحة وسلامة المجتمع ككل.

3.         Registration all pets in the Pearl, either under a new UDC system or the existing pet registration database “petsafeqatar”.  This will provide easy identification of lost or abandoned pets.

3. يجب الالتزام بتسجيل جميع الحيوانات الأليفة في اللؤلؤة، إما في نظام الشركة المتحدة للتنمية الجديد أو في قاعدة بيانات تسجيل الحيوانات الأليفة الحالية "petsafeqatar". هذا سيوفر سهولة تحديد الحيوانات الأليفة المفقودة أو التي تم هجرها.

Please sign and share this so we will get more specific information from UDC Management on how they propose to prevent another death like Angel's.

يرجى توقيع هذه الورقة ومشاركتها للحصول على معلومات أكثر دقة من إدارة الشركة المتحدة للتنمية، حول كيفية منع حوادث الحيوانات الأخرى مثل أنجل.