Petition Closed
Petitioning Ecuadorian Assemblywoman Ximena Pena and 1 other

U.S. Representatives to the Ecuadorian National Assembly: Preserve the Yasuni-ITT Initiative. Don't drill for oil in our Amazon!

Supporters

Recently, Ecuadorian president Rafael Correa made an executive decision to drill in the ITT oil reserves located within Ecuador’s Amazon Rainforest (Yasuni National Park), violating the Ecuadorian Constitution.

The ITT initiative was a policy expressly created to preserve one of the most biodiverse regions of the world, as well as to protect the human rights of indigenous peoples and tribes living in voluntary isolation within Yasuni National Park.

As Ecuadorian citizens living abroad, we are awarded two representatives to the Ecuadorian National Assembly. The Assembly is currently considering the government’s request to drill for oil in the Yasuni ITT. We want our assembly members-- Ximena Pena and Alex Guaman--to preserve the Yasuni-ITT Initiative, and to follow Article 57 of the Ecuadorian Constitution which declares that "all forms of extractive activities" shall be forbidden in such territories and their violation "shall constitute a crime of ethnocide."

We are proud of our multi-ethnic and multi-racial heritage. Yasuni National Park is not only a global asset, but a source of national pride and identity. We have every right and duty to protest an executive decision made on our behalf that will permanently affect our country. We are against exploiting Ecuador’s natural resources and the genocide that will occur as a result of tapping these fields. Don’t Touch ITT.

Letter to
Ecuadorian Assemblywoman Ximena Pena
Ecuadorian Assemblyman Alex Guaman
No renunciemos al sueño. Por medio de esta petición, por ser nuestros representantes en la Asamblea Nacional exigimos que preserven la Iniciativa Yasuni-ITT y defiendan el Articulo 57 de la Constitución ecuatoriana la cual declara que "todo tipo de actividad extractiva" es prohibida en estos territorios y la violación de estos derechos "constituirá delito de etnocidio."

Salvar el Yasuní-ITT es una idea revolucionaria, un mensaje al mundo de que en el Ecuador se ama la vida; que nuestro orgullo y obligación es proteger la vida de los pueblos milenarios y conservar nuestra riqueza natural. La iniciativa ha encontrado dificultades: busquemos alternativas, trabajemos por nuevas soluciones, cambiemos las estrategias pero siempre manteniendo la misma meta de la Iniciativa Yasuní-ITT.

El Parque Nacional Yasuní no es solo parte del patrimonio universal, sino también parte fundamental de la riqueza de nuestro país, y constituye un patrimonio que debemos heredar a las futuras generaciones de ecuatorianos. Es además una fuente de orgullo e identidad nacional.

NO TOQUEN EL ITT.