(S.O.S) ¡We need Please CFRP Advance Parole Program for Cuba!

0 personas firmaron. ¡Ayuda a conseguir 2,500!

S.O.S FROM: "MOVEMENT CUBAN CFRP ADVANCE PAROLE PROGRAM FOR CUBA FOR: Department of State.

S.O.S

Actualización: Por favor, reanudación del CFRP!

Honorables diplomáticos, es un honor saludarle!

(Lamentamos mucho lo sucedido en Cuba al personal diplómatico afectado por los ataques acústicos y que aún no exista una respuesta sobre eso).

Nuestros hijos no son culpables de los ataques acústicos!

Somos residentes, futuros ciudadanos, y ciudadanos de bien que hicimos y hacemos todo dentro de la ley! Somos futuros electores y electores con derecho al voto para elegir al partido que nos apoye y lo merezca. (Somos el exilio Cubano).

#1- Que los beneficiarios en su gran mayoría pendientes a un CP3 dependen solo de ese beneficio porque, por no prever esto que ahora mismo acontece, no tienen en proceso una I-130 como opción y comenzarla para muchas categorias implica muchos años de espera, pues sería comenzar desde 0.

#2- Que el beneficiario tronchó los estudios y trabajos de los beneficiarios a consecuencias de la inmediatez del proceso que prometía reunificarlos en breve tiempo con la familia es EE.UU. A los hijos de los inmigrates le niegan el derecho al trabajo. (No tener trabajo en Cuba es tomado como peligrosidad social).

#3- Que el beneficiario queda para siempre y peligrosamente marcado ante el régimen Cubano desde que comienza sus trámites migratorios por estar en trámites de salida definitiva del país.

#4- Que los beneficiarios menores de edad que son favorecidos por una prioridad de visa mas inmediata, pierden el derecho a la misma al cumplir la mayoría de edad y pasan automáticamente a otra prioridad de visa mas demorada y sufren daños psicológicos al no estar preoarados para mas tiempo de espera.

#5- Que el beneficiario desde los 15 años es registrado en un área de atención militar para ser controlado hasta que cumpla la edad de servicio militar, y llegado el momento, es reclutado sin nada que justifique lo contrario, y que ahora con la situación actual de Venezuela los están preparando para misión como intervención militar (obligatoria) en dicho país en conflicto. Después del servicio militar quedan automáticamente registrados para la reserva expuestos a cualquier llamado.

#6- Que el beneficiario al perder su trabajo y estudio por el proceso es constantemente hostigado y molestado por los organismos de masa al servicio del régimen Cubano.

#7- Que nuestro beneficiario se quedó en Cuba un país donde se violan los derechos mas elementales: Humanos, civiles y políticos. Cuba, un país constantemente señalado y sancionado por la ONU.

#8- (Que el beneficiario está hablando de sumarse a un inminente éxodo masivo que ya cubre titulares en los medios de prensa Estadounidense). Ya existe un éxodo masivo por frontera de miles de Cubanos beneficiarios del CFRP que exponen sus vidas al peligro tratando de alcanzar a sus seres queridos (Familiares mas cercanos) peticionarios residentes y ciudadanos que invirtieron tiempo y dinero en hacer todo dentro de la ley.

#9- Que el beneficiario está expuesto a situaciones de estrés y circunstancias peligrosas por el hecho de ser hijo de ciudadanos y residentes permanentes de los Estados Unidos, ya que en Cuba se ha incrementado el índice de delincuencia, y que nadie responde por la seguridad de estas personas que viven tan lejos de su familiares mas allegados.

#10- Que Cuba, donde nuestros beneficiarios están clamando a voces a sus familiares que los rescaten de una vez y hagamos algo al respecto; pues están en un país sancionado constantemente por los Estados Unidos y denunciado hasta de ejercer el terrorismo con argumentos fundamentados.

#11- Que nuestros beneficiarios están en un país donde se actualizó una Constitución con nuevos requisitos y leyes que no aportan nada a favor del pueblo y que el rigor ahora es aún mayor.

#12- Que queremos traer de Cuba a nuestros beneficiarios no solo por razones económicas, si no también por razones políticas debido a todos estos argumentos que juramos bajo palabra, y que definen la realidad del pueblo Cubano; razones por las que son ellos los mas vulnerables ante cualquier situación y desenlace.

13-Que los beneficiarios sufren escasez y necesidades de los elementos hasta de primer orden, tanto alimenticios como de higiene por mas que se les envíen las remesas, pues en Cuba se sigue incrementando la crisis económica generalizada, situación expresada como anuncio de parte de altos fucionarios del propio régimen.

14- Las voces que piden la reanudación del CFRP para Cuba pertenecen a peticionarios de una clase exiliada, trabajadora respetuosa de las leyes, residentes, futuros ciudadanos, ciudadanos; beneficiarios futuros residentes y posteriormente ciudadanos, todos (electores y futuros electores) que tienen muy claro cuales son las mejores decisiones en ((futuras elecciones)).

15- Y el argumento mas importante y principal es que toda familia tiene el derecho a mantener su proceso de reunificación familiar si este es amparado por la ley y bien justificado como aquí se plantea, y con mas razón aún cuando se ha sido invitado bajo palabra del Departamento de Estado de un gobierno en quien se ha puesto toda la confianza.

(El CFRP DEBE SER EN EL CASO DE CUBA UNA PRIORIDAD, QUE ES UN PAÍS EXPUESTO A CONSTANTES SANCIONES POR LA POSTURA HOSTIL Y TOTALITARIA DE LA DICTADURA, QUE AL FOMAR PARTE HASTA DE SOSPECHAS DE ATAQUES ACÚSTICOS, ES TAMBIÉN SEÑALADO POR ESO, Y ESO ES TERRORISMO. LA MAYOR REPERCUCIÓN Y DAÑO ES PARA LA CLASE HUMILDE, EL PUEBLO; PUES EL CFRP ENTONCES DEBE SER EN GRAN PARTE UN PROCESO POLÍTICO Y HUMANITARIO PARA CUBA).

(EL CFRP ES UN BENEFICIO QUE EL EXILIO CLAMA, POR FAVOR!)

Nuestros hijos no están seguros en Cuba!

To whom it May concern:

Please!! # House of Representatives, # State Department, # Government of the United States, # All Competent States: OUR CHILDREN ARE LAUNCHING BY BORDER IN A MASSIVE EXODUS !!! We are citizens of good, (voters of a just government) that we did everything legally to the letter. Why so much insistence on the lack of interest for our cases !? It seems a punishment !! It seems a nightmare! They have us excited and hung on the idea of ​​a promised place that we receive under the word of a government, 'defender of human rights'. Our children are going through it, very badly in Cuba !! Because, since a Cuban citizen enters a process of family reunification, 'remains forever marked' with the fear and pressure of not being able to put a complaint, under any circumstances, simply; because they make a criminal case to stain their criminal records, so that consequences of that, deny them the visa ... We do not deserve so much indifference! Why with our children? Our children are not to blame for the so-called acoustic attacks! "Neither Cuba nor the United States have shown even relevant evidence of the real culprits ... What a strange situation! Well, if the problem is only as they refer, by reducing the staff at the American Embassy in Cuba, know that in our Family Reunification pages there are enough qualified staff, American Citizens prepared with specialties that can, very well and in an emergent way, cover this area with immediate training and be part of the diplomatic staff along with that 40% who is active taking risks in the US embassy in Cuba, to work intensively giving way to CFRP cases, is it just because of staff deficits? Well, as for me, I would love and volunteer as a volunteer together with 40% of the active staff,> (who seems to be immunized) <it would be an honor and an immense pleasure to work 12 hours at day, from Monday to Saturday, (without salary) only in exchange for resuming the CFRP.

Honorable diplomats of the Department of State: That is what many of the pleadings full of true and forceful arguments say that a year and a half ago we have dispersed by all means and existing intangibles and that to this date the silence has swallowed them up. Competent staff: We address you with the utmost respect and humility, with certainty, and very excited that you will attend to us. We ask, 'please', from the hearts of desperate parents; reconsider everything again in this unjust situation, so in details we explain below: We are approximately 20,000 pending cases of benefit to Cuba called CFRP (Family reunification more immediate) than following the (Acoustic Attacks) and then the partial closure of the American Embassy in Cuba, we are suffering the consequences of something, of which 'we are not at all guilty', and that a year and a half ago we have reclaimed all the available intangibles. 'Nobody' has not even addressed us, at least for consideration, education and respect for so much suffering and uncertainty. (We are sorry for what happened, and we ask for a speedy recovery for the affected diplomatic staff!). Resuming the theme: (Many of the petitioners are of advanced age, and time is very valuable in these circumstances, when a child is involved!) Our children, many of whom were already about to come to reunite with their children family, 'they broke their studies'; for the great majority 'abandoned their careers for the process' and many others, 'they were left without their jobs'. Many of these cases are now with all the documentation, and among those documents, some even of (personal identification) retained inside the embassy in question; these documents are costly financed, that for the time that has elapsed already (they are due, pending extension and update). Our processes are also 'duly financed', 'approved', 'with assigned case numbers' and all under domain and (legal requirement that we comply with and respect to the letter). This benefit is granted only to two countries in the world, and Cuba is one of them because of the complicated and complex situation of the country; Cuba is a country, where (they violate all human, civil and political rights.) Finally, where 'a totalitarian dictatorship governs', 'proven is', violates the most sacred rights). Our children, often with the money that one sends them, do not find the necessary and basic products; because they simply are not available or 'do not exist'. Department of State of the United States, a country in which we 'trust', a government that gave us its word and keeps it automated in all its electronic responses, visible in all its available pages, with updates that already seem ironic; that (they are looking for a place to resume our cases of PAROLE) and they have us a year and a half ago, and they seem not to have any kind of sensitivity, much less trouble or interest to solve it. Why!? (Our representatives, specifically to us, do not represent us) and do not say anything favorable about it. He does not seem to care about the suffering of so many citizens and permanent residents of the United States, good people who only 'ask for the resumption of their processes in order to bring their children who are alone and unable to do anything from Cuba', because we all know the position of the dictatorship. While we continue to mourn the absence of our children, Cuban artists continue to enter and leave through cultural exchange and contracts, as if this country were their home, and Cuban comedians are exposing and turning into a sarcastic humor the reality of a village that is shaken; that hurts us for being our land, and because our children, family and friends still suffer in it ... !! (Church please, intercede for us, and help us!) For mercy! We need you to attend and resume our processes soon and everywhere! ('That is our request for you', because we know that if they propose it, it can change our history and do that great humanitarian and political work for the current and future electors'). We believe and we pray that some embassy within Cuba for solidarity, or (the US Embassy itself in Havana if they propose it) with 40% of the personnel that has assets can resume these cases, even if they take one case per day within days working. We need an urgent and favorable response; because, (the media have already made headlines in the mass media of the attempts of a massive exodus from Guantánamo, Cuba and our children are talking about joining, to go everywhere to reach their parents and brothers, and 'we have a lot of fear ')) !! That would be devastating! Who is responsible for so many lives, for God !? This despite the existing political conflict, and with more reason 'now', we believe that should give priority to our cases, we reiterate: (In addition to political, now also, 'as a humanitarian issue').

Awaiting response and from the writing of our "MOVEMENT", founder: IndiraSolisLocutora.

Phone: 352-351-6376

Electronic address:

indisolis102.5@gmail.com

It has been a privilege to write to you!