Malou efter Tio Be om ursäkt för särbehandling!

0 have signed. Let’s get to 5,000!
At 5,000 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!
Muhammed Khalaf started this petition to Tv4 and

Den sjätte december publicerade Malou en intervju med artisten Alex ”Greekazo”. I intervjun hade hon även med sig tv-profilen Anders Öfvergård, även känd som ”arga snickaren”. Både Malou och Anders hade en anklagande ton mot Greekazo vilket resulterade i att intervjun var mer lik ett polisförhör eller en utskällning. Istället för att berömma Greekazo för den framgång han uppnått under så kort tid, så ifrågasätter Malou budskapet i hans låtar. Hon anklagar honom för att romantisera våld och användning av narkotika. Dessutom får Greekazo inte chansen att besvara frågorna som ställs utan blir konstant avbruten. Sammanfattningsvis är tonen under intervjun väldigt fientlig.

Tidigare i år hade även Nils ”Einar” Grönberg en intervju i Malous program Malou efter tio. I jämförelse med Greekazos intervju upplever man en betydligt mer välkomnande ton. Malous frågor är mer positivt utlåtande samt mer berömmande. Einar får tala till punkt och blir endast ifrågasatt kring romantiseringen av våld och narkotika vid ett tillfälle. Intervjun handlar överlag om hans karriär och det han åstadkommit.

Ser man båda intervjuer upptäcker man den tydliga särbehandlingen som sker. Trots samma industri, budskap och nästintill identiska texter när det gäller språk och ordval. Den enda utmärkande skillnaden mellan de två artisterna är deras etnicitet och bakgrund. Einar som etnisk svensk med en sedan tidigare känd mamma, och Greekazo som är hälften polsk och hälften grek. Att en artists etnicitet och bakgrund ska ha en så stor skillnad på hur de bemöts av kända TV-profiler är absurt.

Det är inte första gången tv4 uttalat sig på ett oacceptabelt sätt. Vi uppmanar tv4 och Malou till att be om ursäkt och ta sitt ansvar. Hjälp oss att nå fram och sätta stopp för detta.

SKRIV UNDER NU

0 have signed. Let’s get to 5,000!