Petition Closed

VIAREGGIO ERA UNA CITTA' BELLISSIMA: TUTELIAMO IL PARCO.

This petition had 328 supporters

Il Sindaco sta attivando la procedura per uscire dal Parco. Per Viareggio uscire dal Parco porterebbe, nel tempo, alla cementificazione e distruzione ambientale. Il Parco valorizza l'equilibrio ecologico e il risanamento ambientale, ed e' una risorsa per scopi didattici, educativi e sociali.

Rimanere nel Parco non solo e' una ricchezza per la città' ma anche una grande opportunità' per rivalorizzare e incrementare il turismo (vedi: www.parcosanrossore.org). Bisogna rivedere l'errata visione del Parco come vincolo anziché come elemento di promozione.

Il Parco rappresenta opportunità' di sviluppo sociale ed economico come gia' sperimentato nel mondo.

The Mayor of Viareggio is activating the procedure to exit the only park we have in the city, our “green lung”. This output will lead in overbuilding and environmental destruction. A park enhances the ecological balance and environmental remediation. Not just that but it is a resource for educational and social purposes. Staying in the park is not only ‘a treasure for the city’ but also a great opportunity ‘to reevaluate and increase tourism’ ( see: www.parcosanrossore.org We must review the erroneous view of the park as a constraint rather than as a promotional item. A park is an opportunity for social and economic developments as already experienced in the major cities in the world.

Today: Riccardo is counting on you

Riccardo Cecchini needs your help with “tutelaparco@gmail.com : VIAREGGIO ERA UNA CITTA' BELLISSIMA: TUTELIAMO IL PARCO.”. Join Riccardo and 327 supporters today.