Overgangsfelt ved Torshus folkehøgskole og Torshusstallen

0 have signed. Let’s get to 1,000!

Vi går på Torshus folkehøgskole på hestelinja, og er så heldige at stallen er rett ved siden av. Men vi har et problem, det er en veldig trafikkert riksvei som skiller oss. På denne veien er det 60-sone, optimalt for forbikjøring og råkjøring. I tillegg er det et busstopp ved siden av, hvor barn så unge som barneskoleelever krysser veien for å vente på bussen.

Når vi har foringer klokken 06:30 om morgenen er det mørkt og kaldt ute, ofte må vi vente lenge på å få gått over veien. Vi er 20 stykker som krysser veien flere ganger daglig til stallen, uten å regne med skoleelevene som også må gjøre dette. Vår erfaring er at folk tar generelt lite hensyn, og kjører fort for å komme seg til sin destinasjon.

Det som hadde vært optimalt for oss og mange andre er et gangfelt på denne veien. Det hadde spart oss for mye tid, i tillegg til at sikkerheten hadde økt betraktelig.

Today: Ingrid is counting on you

Ingrid Bjørshol needs your help with “Trygg trafikk: Overgangsfelt ved Torshus folkehøgskole og Torshusstallen”. Join Ingrid and 760 supporters today.