Support Mike's Badhuistheater in Amsterdam

0 have signed. Let’s get to 5,000!

mike gimpel
mike gimpel signed this petition

Mike's Badhuistheater is a very succesful Community Theatre in Amsterdam.

It has a special place in Amsterdam culture,because it represents many different cultural groups.Old and Young. Normally it sells out all its productions, making it a 90% Independant location. But the Corona Lockdown means it cannot earn the money to pay its Bills.Amsterdam,and all major European Cities,will need these local institutions more than ever when the crisis is over. The Badhuistheater needs to cover 6 months of costs to reopen in September 2020, and maintain its position in the Community. A single grant of 36 thousand euros will be enough to reopen and cater for the needs of the Community.

Petitiebeschrijving

Mike's Badhuistheater is een zeer succesvol Internationaal Community Theater in Amsterdam. Het heeft een speciaal plekje binnen de Amsterdamse kunstcultuur, omdat het veel verschillende culturele groepen representeert van jong tot oud. Veel verschillende theatergroepen die spelen in het Badhuistheater brengen verschillende achtergronden bij elkaar. Het Badhuistheater is uniek in Amsterdam omdat het opwindend, actueel en meeslepend Theater brengt. De theatergroepen die spelen bij het Badhuistheater zijn ook opwindend, en actueel .  Dit is heel belangrijk in de sociale democratie van Amsterdam. Het Badhuistheater heeft niet genoeg subsidie om de kosten te dekken die komen bij het 6 maanden moeten sluiten wegens het Corona virus. Normaal gesproken verkoopt elke productie uit, wat er voor kan zorgen dat het theater 90% van haar vaste lasten kan dekken d.m.v. kaart- en horecaverkoop. Simpelweg staat dit nu stil en is het onmogelijk om onze vaste lasten momenteel op deze manier te verdienen. Amsterdam heeft net als veel andere grote Europese steden plekken zoals Mike's Badhuistheater, Community theater , meer dan ooit nodig wanneer de crisis voorbij is. Wij zijn genoodzaakt gesloten te blijven tot september 2020. Dat betekent dat wij zes maanden kosten moeten dekken om daarna de stad en de omgeving weer te kunnen bijstaan. Een eenmalige betaling van zesendertigduizend euro, zal genoeg zijn om te kunnen her-openen eind 2020 en de vaste lasten tot die tijd te dekken. Kies voor ons voor het te laat is.