Rehire the Fired Latina Janitors at Timber Lake!/ ¡Que Regresen las Janitoras a trabajar!

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Casa DuPage Workers Center started this petition to Timber Lake Apartments and

Four Latina Janitors, some with up to 20 years of seniority and who never missed a day of work, were fired from the Timber Lake Apartments this holiday season with the arrival of new owners to cut costs.

The Casa DuPage Workers Center stands by Lourdes, Maria, Estela y Fermina and we want to let Timber Lake Apartment owners know that we love and care about our workers in our community, especially those with seniority, and we are not going to sit by as firings target Latinas-- the lowest paid workers of all and most targeted for abuse. Nor will we allow arbitrary firings of immigrant workers, who above the age of 40, not seen as lucrative enough to the bosses. We will no longer let this slide, especially not  in West Chicago, a majority Latino community where an injury to one, is an injury to all.

We as community members, as tenants and as religious leaders call for the immediate rehiring of all four of these dear sisters with back pay since their firings in mid- December.

As expected these discriminatory, firings have been a major economic blow to these ladies and their families and an insult to the Latino community and all those of conscience especially with their replacement non-Latino, younger workers. The beloved, once impeccable apartments have been said to have become a complete mess and we are not going to take it.

Timber Lake Apartments  immediately rehire these 4 wise and brave Latinas, with back pay.

*************************************************************************************

Cuatro limpiadoras latinas, algunos con hasta 20 años de antigüedad y que nunca faltaron a un día de trabajo, fueron despedidos de Timber Lake Apartments esta temporada de vacaciones con la llegada de nuevos propietarios.

Con el Centro de Trabajadores Casa DuPage, queremos que los propietarios de los apartamentos de Timber Lake sepan que amamos y cuidamos a nuestros trabajadores en nuestra comunidad, especialmente aquellos con senoria y no nos vamos a quedar sentados mientras los despidos apuntan a las latinas, las ganan menos de todos los trabajadores, ni a los inmigrantes mayores de 40 años que ya no son vistos como lo suficientemente lucrativos para los patrones. No por lo menos en West Chicago, una comunidad mayoritariamente latina.

Nosotros, como miembros de la comunidad, como inquilinos y como líderes religiosos, pedimos la recontratación inmediata de estas cuatro queridas hermanas con sueldos atrasados ​​desde sus despidos a mediados de diciembre.

Como era de esperar, estos despidos discriminatorios han sido un gran golpe económico para estas mujeres y sus familias y un insulto para la comunidad latina y todos aquellos de conciencia, especialmente puesto que han sido reemplazadas por trabajadores jóvenes no latinos.

Hacemos un llamamiento a Timber Lake Apartments para que vuelvan a contratar de inmediato a estas 4 valientes mujeres con todo el pago de salario perdido!

0 have signed. Let’s get to 500!