Gör Edsbergsskolan Lagom Igen

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Dogge Doggelito started this petition to Edbergsskolans Ledning

Under de senaste två åren har livskvaliteten för Edsbergsskolans elever på skoltid minskat på stora och små sätt. Därför vill vi be ledningen att göra något åt de problem som ofta ignoreras. Våra förslag är:

• Tillåt användningen av mobiler i matsalen, då de inte skadar någon när de används där
  • Återinför separata toaletter för tjejer och killar, då den dåliga hygienen på killtoaletter nu är på båda och kan inte ignoreras lika mycket av båda könen. Detta skadar mest de kvinnliga eleverna.
  • Sluta mobba närliggande butiker. Det är ett välkänt faktum bland eleverna att Edsbergsskolan är ansvarig för att åldersgränsen på energidryck höjts från 15 till 16 på ICA. Det har gjort så att Ica förlorat pengar och gjort så att elever som lagligt för köpa energidryck nu måste gå till alternativa butiker där priset är högre.  Vi vill inte göra energidryck tillåtet på skolan , vi vill att ni låter elever köpa det de lagligt kan utanför skolan. Vi vill även att ni slutar kväva den fria marknaden i Edsbergs centrum
  • Gör många enkäter på samma mentorstid så mindre tid slipper slösas och elever slipper frustreras.
  • Ge styrelsen fler möten med ledningen för att effektivt diskutera elevers problem. Om elevrådet hade haft makten att seriöst ta upp problem hade denna namninsamling inte behövts

Om dessa ändringar effektivt eller delvis implementeras kan vi göra skolan bättre för de kommande eleverna.

0 have signed. Let’s get to 100!