Petition Closed
Petitioning The UVM ( University of the Valley of Mexico)

The UVM ( University of the Valley of Mexico): Stop their plans of having a Lynx as the University's "pet"

Lynx are wild animals that should not live on captivity ever!

Letter to
The UVM ( University of the Valley of Mexico)
Stop their plans of having a Lynx as the University's "pet"!
Animals aren't objects and they have interest in living their lives free of pain. A university should teach ethical values and critical thinking to its students instead of anti-values like lack of respect for other species and their lives. A shallow reason like "We want to have a mascot" is not moral grounds for imprison a wild animal! Please stop this plan and use your money in more urgent and useful things for the campus infraestructure, your studens and academic programs and your staff

Los animales no son objetos, tienen interés en vivir su vida. ¿Con qué derecho somete la UVM a un animal salvaje, quien tiene derecho a vivir en libertad y en su medio ambiente. y lo condena a una vida en cautiverio? Son las razones frívolas de esta universidad de " tener una mascota" suficientes para privar a un ser sintiente de su libertad e imponerle una vida anti-natural? Basta ya de este tipo de abusos! La universidad debe ser líder en conducta ética y moral y enseñar valores como el respeto y el pensamiento critico y no anti-valores como el abuso y falta de respeto a las demás especies. Usen su dinero para cosas mas necesarias y urgentes como infraestructura del campus, programas, estudiantes, facultad y presonal de dicha universidad.