Petition Closed

This petition had 662 supporters

Version française plus bas

Bill 279 was put forward in Canada to modify the Charter of Rights and the Criminal code by including protections for gender identity. This private member’s bill was introduced by Randall Garrison (member of parliament for the NDP) in April 2012 and went to the Senate in February 2013 after successfully passing through all three readings in the House of Commons. The Bill had already gone through 2 readings and the select committee on Human Rights at the Senate, before the government was proroged in Septembre 2013.  While the bill was protected in Senate and did not return to Common, it has not been stalled for over a year, in Senate.
In the meantime, many trans people continue to be unprotected by the Canadian Human Right Act, and many hate crimes continue to happen and remain unpunished on the same basis as other hate crimes. This bill is essential to protect the rights of transgender people, who are human being like any others, yet are still unprotected and not treated as equal in the Charter of Human Rights. Please sign the petition to pressure the Senate to pass this bill, which will have an impact on many people, including children and young people.

Le projet de loi 279 a pour but de modifier la Charte des droits canadienne ainsi que le Code criminel en y insérant des protections en lien avec l'identité de genre. Le projet de loi, présenté par Randall Garrison (député pour le NPD) en avril 2012, est monté au Sénat en février 2013 après avoir passé avec succès tous les trois lectures et votes à la Chambre des communes. Malheureusement, le gouvenement a subit une prorogation en septembre 2013, ce qui a eu pour effet retarder le processus.  Aujourd'hui, le C279 est toujours au sénat, et n'a pas bougé depuis plus d'un an.

Cela dit, les personnes trans demeurent sans protection au sens de la loi / Charte des droits de la personne, et de nombreux crimes haineux continuent de se produire et pourtant restent impunis. Ce projet de loi est essentiel afin d'assurer l'accès pour les personnes trans aux mêmes droits que tous canadien.  S'il vous plaît, signez la pétition pour faire pression auprès du Sénat pour passer ce projet de loi, qui a déjà été voté démocratiquement à plusieurs reprises.

Today: Gender Creative Kids / Enfants transgenres Canada is counting on you

Gender Creative Kids / Enfants transgenres Canada needs your help with “The Senate of Canada: we urge you to vote C279 to protect the rights of transgender people, into law”. Join Gender Creative Kids / Enfants transgenres Canada and 661 supporters today.