Oral Repetition Examinations for the ETH Winter Exam Session 2020

0 haben unterschrieben. Nächstes Ziel: 2.500.

We request the Rectorate of ETH Zurich to organize oral repetition examinations for the winter examination session 2020.

Students who are in quarantine can’t participate in this year’s exam session, since there is no possibility to take attendance examinations online. Having to wait up to one year may lead to students ignoring quarantine regulations and attending exams while being contagious. This could be avoided by organizing oral repetition exams for students who have a justified absence.

Mündliche Nachprüfungen für die ETH Winter Prüfungssession 2020

Wir fordern das Rektorat der ETH Zürich auf, für die Winter Prüfungssession 2020 mündliche Nachprüfungen zu organisieren.

Studierende, welche in Quarantäne sind, können nicht an Prüfungen teilnehmen, da keine Online Prüfungen durchgeführt werden. Sie müssen bis zu einem Jahr warten, bis der nächste Prüfungstermin angeboten wird. Dies könnte dazu führen, dass Studierende ihre Quarantäneverordnung ignorieren und die Prüfung trotzdem schreiben. Das entstandene Problem könnte verhindert werden, indem Studierende mit einer belegten Absenz eine mündliche Nachprüfung ablegen können.