Petition Closed

Reduce greenhouse gas emissions from agriculture.

This petition had 86 supporters

***Version française en bas***

France is hosting and presiding the 21st Session of the Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change (COP21) from November 30th to December 11th.

The agricultural sector is responsible for 10-12% of man made emissions of greenhouse gases. (1) About  two thirds is due to livestock production: methane from the digestive processes of livestock and N2O from fertiliser and both N2O and methane from manure. (2)

We, the undersigned, demand that during COP21 binding commitments are made to reduce total agricultural greenhouse gas emissions.

La France accueille et préside la Conférence des Nations-unies sur les changements climatiques du 30 novembre au 11 décembre 2015.

Le secteur agricole est responsable de 10 à 12% des émissions des gaz à effet de serre d’origine humaine. (1) Environ deux tiers de ces émissions sont liées à l’élevage : le methane issu de la digestion du bétail, le protoxyde d’azote issu des engrais, et tout à la fois le methane et le protoxyde d’azote issus du fumier.(3)

Nous, les signataires, nous demandons que durant COP21 des engagements contraignants soient signés pour réduire la totalité des émissions de gaz à effet de serre agricoles.

(1)Paragraph 2, page 816 http://www.ipcc.ch/pdf/assessment-report/ar5/wg3/ipcc_wg3_ar5_chapter11.pdf
(2)http://faostat3.fao.org/browse/G1/*/E

(3) http://faostat3.fao.org/browse/G1/*/F

Today: SOPHIE is counting on you

SOPHIE BOCH-ROUGIER needs your help with “The official delegates to the 2015 Paris Climate Conference: Reduce greenhouse gas emissions from agriculture.”. Join SOPHIE and 85 supporters today.