¡No al permiso de planta de asfalto consolidado! No to consolidated asphalt plant permit

0 have signed. Let’s get to 500!

At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!

SEE ENGLISH BELOW: Please make sure to leave a personal statement at the bottom of the petition - your words matter!

Asegúrese de dejar una declaración personal al final de la petición: ¡sus palabras importan!

El 26 de noviembre de 2019, Associated Asphalt and Materials, LLC (AAM) solicitó un nuevo permiso de calidad del aire 20.2.72 NMAC para consolidar tres instalaciones autorizadas en una sola instalación que se ubicará en 86 Paseo de River, Santa Fe, NM 87507.

El sitio de consolidación propuesto en Paseo del River está cerca de varias escuelas públicas como El Camino Real Academy y Ramirez Thomas Elementary y las comunidades a las que sirven. Esto incluye los parques de casas móviles Riverside, Vista Alegre, Country Club, Cottonwood, además de otras comunidades residenciales más pequeñas. Anasazi Village y San Tierra Apartments, así como Tierra Contenta, también se encuentran cerca del sitio. Según los datos del censo, estos vecindarios son en gran parte hispanos / latinos, incluso muchos inmigrantes, tienen ingresos más bajos que los ingresos medios de la ciudad y la población es más joven que la edad promedio de la ciudad. Hay pocos parques y senderos en esta área, sin embargo, el Sendero Histórico Nacional El Camino Real de Tierra Adentro conduce desde estas comunidades al norte de 599 cerca del sitio propuesto.

Los residentes de los vecindarios afectados estamos preocupados por los impactos negativos que esta planta expandida tendrá en la calidad del aire; ruido y tráfico de vehículos en las vías pública; degradación de la belleza natural y la calidad de vida de los residentes; las amenazas a la vida silvestre, a estructuras históricas, el turismo, la calidad del agua, la conservación del agua y el valor de las propiedades. Con base en los comentarios de los ciudadanos y el "interés público significativo", la Oficina recomendó que se llevara a cabo una audiencia pública para esta solicitud de permiso ambiental.

La audiencia del Departamento de Medio Ambiente sobre la solicitud de permiso se llevará a cabo el 22 de marzo.

Una audiencia pública virtual está programada para comenzar a las 4:00 p.m. y nuevamente a las 7:00 p.m. el 22 de marzo de 2021. Se dispondrá de interpretación en español. El oficial de audiencia también aceptará comentarios públicos no técnicos a las 4:00 p.m. y nuevamente a las 7:00 p.m.

• Estamos preocupados porque hay más industrias contaminantes estableciéndose aquí, aumentando el impacto en los pulmones de nuestros hijos.
  • Los hogares, parques y escuelas pueden estar llenos de polvo dañino, humos y residuos.
  • Nos preocupa el racismo ambiental. Cada vez más negocios contaminantes están llegando al lado sur de Santa Fe. Esta es la parte más densamente poblada de Santa Fe y es el hogar del mayor número de jóvenes, personas de bajos ingresos y familias inmigrantes.
  • Nuestra comunidad ya es la más afectada por COVID y ahora podremos ver mayores tasas de asma y otras enfermedades en nuestros niños.
  • No creemos que la aplicación actual del permiso haya abordado adecuadamente las preocupaciones humanas y ambientales o las normas actuales de la EPA.
  • Además de las preocupaciones anteriores, nos preocupa que las operaciones actuales de la empresa no cumplan con los estándares de calidad del aire y que no exista suficiente monitoreo y vigilancia para proteger la salud de nuestra comunidad.

Dada la falta de esta información, apoyamos posponer cualquier aprobación de permiso hasta que las operaciones de Associated Asphalt hayan sido suficientemente monitoreadas, se haya demostrado el cumplimiento basado en estándares apropiados y los impactos a la comunidad de la operación consolidada de la planta se hayan estudiado en el contexto del COVID-19 y los impactos acumulados en la calidad del aire en la zona.  No creemos que haya suficiente información ni datos para que la NMED se pronuncie afirmativamente sobre la solicitud de permiso de la Planta Asfáltica Asociada en este momento y pedimos al Departamento de Medio Ambiente que niegue el permiso.

Para más información - www.earthcarenm.org/communityhealth

ENGLISH:

On November 26, 2019, Associated Asphalt and Materials, LLC (AAM) applied for a new 20.2.72 NMAC air quality permit to consolidate three separate permitted facilities into a single facility to be located at 86 Paseo de River, Santa Fe, NM 87507.

The proposed consolidation site on Paseo del River is adjacent to several public schools like El Camino Real Academy and Ramirez Thomas Elementary and the communities they serve. This includes Riverside, Vista Alegre, Country Club, and Cottonwood mobile homes parks in addition to smaller residential communities. Anasazi Village and San Tierra Apartments as well as Tierra Contenta are also near the site. According to Census Data, these neighborhoods are largely Hispanic/Latino, including many immigrants, have incomes lower than the city’s median income, and the population is younger than the city median age. There are few parks and trails in this area, however, El Camino Real de Tierra Adentro National Historic Trail leads from these communities to north of 599 close to the proposed site.

We residents of the impacted neighborhoods are concerned about the negative impacts this large operation will have on air quality; noise and vehicle traffic on public roads; degrade natural beauty and quality of life for residents; and threaten wildlife, historic structures, tourism, water quality, water conservation, and property values. Based on citizens’ comments and "significant public interest," the Bureau recommended that a public hearing be held for this air permit application.

An Environmental Department hearing will take place on March 22nd on the permit request.

A virtual public hearing is scheduled to begin at 4:00 and again at 7:00 p.m. on March 22, 2021. Spanish interpretation will be available. The hearing officer will also accept non-technical public comment at 4:00 p.m. and again at 7:00 p.m.

• We are concerned because there are more polluting industries coming here, increasing the impact on our children’s lungs.
    Homes, parks, and schools may become full of harmful dust, fumes, and residue.
  • We are concerned about environmental racism. More and more polluting businesses are coming to the Southside of Santa Fe. This is the most densely populated part of Santa Fe and is home to the greatest number of youth, low income, and immigrant families.
  • Our community is already the most impacted by COVID, and now we may see increased rates of asthma and other diseases in our children.
  • We do not believe the current permit application has adequately addressed the human and environmental concerns or the current EPA standards.
  • In addition to the concerns above we are concerned that the current operations of the company may not be compliant with air quality standards and that sufficient monitoring and oversight do not exist to protect our community's health.

Given the absence of this information we support postponing any permit approval until such time as Associated Asphalt's operations have been sufficiently monitored, compliance has been proven based on appropriate standards, and the impacts to the community of the consolidated plant operation have been studied in the context of COVID-19 and cumulative air quality impacts in the area.  We do not believe there is enough information nor data for the NMED to make an affirmative ruling on the Associated Asphalt Plant’s permit request at this time and ask the Environment Department to deny the permit.

You can read news and other information about this campaign at www.earthcarenm.org/communityhealth