Environmental justice

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Own Hussain started this petition to The Mayor of Chicago

Amidst the COVID-19 pandemic, a botched smokestack implosion took place at the Crawford Coal Plant facility. Despite residents' and activists' pleas, this implosion caused the Little Village Community to be covered with dust and other harmful toxins as it was demolished on a Saturday morning in April 2020 (Pathieu, 2020). With a long and toxic history of environmental destruction in the Little Village community, the Crawford Coal Plants’ implosion was yet another reminder of how little has been done to protect the community's residents from environmental racism and injustices. The Mayor of Chicago, Lori Lightfoot, has promised to serve the residents of all Chicago communities however, no effort has been made by her to halt or regulate companies and facilities like the Crawford Coal Plant that are operating freely while polluting neighboring communities of Pilsen and South lawndale. Our call to action is simple, we want to see the rapid implementation of zoning policies that prohibit large-scale transportation hubs, dangerous power generating stations, and other environmentally harmful industries. Zoning policies have protected the polluters, but now is the time to use it to hold these corporations accountable.

En medio de la pandemia de COVID-19, se produjo una implosión fallida de una chimenea en las instalaciones de la Planta de Carbón de Crawford. A pesar de las súplicas de los residentes y activistas, esta implosión hizo que la Comunidad de La Villita se cubriera de polvo y otras toxinas dañinas cuando fue demolida un sábado por la mañana en abril de 2020 (Pathieu, 2020). Con una larga y tóxica historia de destrucción ambiental en la comunidad de La Villita, la implosión de las plantas de carbón de Crawford fue otro recordatorio de lo poco que se ha hecho para proteger a los residentes de la comunidad del racismo y las injusticias ambientales. La alcaldesa de Chicago, Lori Lightfoot, ha prometido servir a los residentes de todas las comunidades de Chicago; sin embargo, ella no ha hecho ningún esfuerzo para detener o regular las empresas e instalaciones como la planta de carbón Crawford que operan libremente mientras contaminan las comunidades vecinas de Pilsen y South Lawndale. Nuestro llamado a la acción es simple, queremos ver la rápida implementación de políticas de zonificación que prohíben los centros de transporte a gran escala, las peligrosas estaciones generadoras de energía y otras industrias dañinas para el medio ambiente. Las políticas de zonificación han protegido a quienes contaminan, pero ahora es el momento de usarlas para responsabilizar a estas corporaciones.

0 have signed. Let’s get to 100!