Petition Closed

Unite to strengthen fair and welcoming policies for all West Orange residents

This petition had 121 supporters

“Immigration enforcement now targets everyone present in the U.S. without authorization. [Anyone] can be detained if suspected just of being undocumented.” —Dr. Wayne Cornelius, Distinguished Professor of Political Science, emeritus, University of California-San Diego

West Orange is a vibrant, diverse community and for over two hundred years we have welcomed migrants from all over the world. In the face of punitive federal immigration enforcement policies, which create a dragnet that threatens to sweep up people who seem different and tear families apart, we urge the adoption of strong policies to ensure that agents and employees of the town of West Orange:

• will NOT use township resources to enforce federal immigration law;
  • will treat all individuals fairly and without discrimination based on actual or perceived immigration status;
  • will protect the personal, confidential information of all West Orange residents by not maintaining sensitive information and not sharing information with federal immigration authorities;
  • will adopt protocols for U-Visa certification so that undocumented victims of crime who have been helpful to local law enforcement may apply for protection under the immigration laws.

We must seek to protect and defend the rights of all the hardworking residents of our town—we are all neighbors, we are colleagues, and we are fellow parents in our schools. We want all West Orange residents to feel they can participate without fear in the civic life of our community.

No mandate exists that West Orange do the federal government’s work in the arena of immigration enforcement. As taxpayers, we want our township resources to be used to protect and strengthen our community, not to destabilize and damage it by contributing to detention and deportation.

As residents concerned with public safety for all residents, we want a clear separation of immigration enforcement from municipal services so that all residents, including undocumented immigrants, can feel comfortable reporting crimes, serving as witnesses and using emergency services.

It is essential that our community unite in continuing and strengthening fair and welcoming policies for all West Orange residents.

---------------

West Orange es una comunidad vibrante y diversa y desde hace más de doscientos años hemos dado bienvenido a migrantes de todo el mundo. Frente a las políticas punitivas y duras de la inmigración federal que amenazan hacerles daño a las personas que parecen diferentes y desgarrar a las familias, queremos que hayan políticas fuertes para garantizar que los agentes y empleados del municipio de West Orange:

• NO utilizarán los recursos del municipio para hacer cumplir la ley federal de inmigración;
  • tratarán a todos los individuos de manera justa y sin discriminación basada en el estatus migratorio real o percibido;
  • protegerán la información personal y confidencial de todos los residentes de West Orange al no mantener información confidencial y no compartir información con las autoridades federales de inmigración;
  • adoptarán protocolos para la certificación de la visa U para que las víctimas indocumentadas del crimen que han ayudado a la policía local pueden solicitar protección bajo las leyes de inmigración.

Debemos proteger y defender los derechos de todos los residentes de nuestro municipio: todos somos vecinos, somos colegas y somos padres de familia en nuestras escuelas. Queremos que todos los residentes de West Orange sientan que pueden participar sin temor en la vida cívica de nuestra comunidad.

No existe mandato ninguno de que West Orange haga el trabajo del gobierno federal en la esfera de la aplicación de la ley de inmigración. Como los que pagamos impuestos en este municipio, queremos que nuestros recursos municipales se utilicen para proteger y fortalecer a nuestra comunidad, no para desestabilizarla y dañarla contribuyendo a la detención y deportación.

Como residentes preocupados por la seguridad pública de todos los residentes, queremos una separación clara de la aplicación de leyes de inmigración de los servicios municipales, para que todos los residentes, incluyendo a inmigrantes indocumentados, puedan sentirse cómodos denunciando crímenes, sirviendo como testigos y usando servicios de emergencia.

Es esencial que nuestra comunidad se una para continuar y fortalecer políticas justas y de bienvenida para todos los residentes de West Orange.

Today: Elizabeth is counting on you

Elizabeth Schlossberg needs your help with “The Mayor and Town Council: Unite to strengthen fair and welcoming policies for all West Orange residents”. Join Elizabeth and 120 supporters today.