Petition update

2000+ and Steaming Ahead! (Scrol naar beneden voor de Nederlandse vertaling)

Inez Hollander
Orinda, CA

Jan 6, 2015 — Thanks to Dutch filmmaker, Hetty Naaijkens (her recent movies were Contractpensions and Buitenkampers) who shared our petition with her network and her press agent, the petition was not only picked up and signed by famous Dutch people like Adriaan van Dis and Wieteke van Dort, but it also made the Dutch newspapers, which triggered a boost in signatures. We are now trying to get the same media attention in the English-language newspapers, so if you, dear reader, have personal connections for us, let us know and we will approach other media.

Yesterday, Dutch newspaper, Algemeen Dagblad (http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3823222/2015/01/05/Japanse-premier-wil-berouw-tonen-voor-rol-WO2.dhtml) broke with the news that during the 70th anniversary of the ending of WWII, the Japanese government wants to bring out a statement of remorse about Japan’s role in the war. In addition, on New Year’s Day, Emperor Akihito said that the Japanese must learn from their war experiences. Both South Korea and China have expressed skepticism about these statements.

We at THE INDO PROJECT would like to take the Japanese government and the Emperor at their word. If they are truly serious about this, they can start by showing UNBROKEN to the Japanese public. If the movie does get banned, this will create a further divide between what the Japanese say to the world and what they do in their own backyard. To create goodwill, words need to be followed by actions, for all to see.

Your signatures and testimonies have shown us that the truth and the facts are on our side and we urge Mr. Abe and Emperor Akihito to read them and use them as inspiration to break down the wall of denial and censorship.

If you haven’t signed our petition, please consider doing so now and share it with family and friends. Every signature counts!

Inez Hollander, Ph.D.
On behalf of The Indo Project (www.theindoproject.org)

Meer dan 2000 handtekeningen en met volle kracht vooruit!

Dankzij de Nederlandse filmmaker Hetty Naaijkens (zij maakte o.a. de documentaires Contractpensions en Buitenkampers) die onze petitie deelde met haar netwerk en mediacontact, werd de petitie niet alleen getekend door BN’ers als Adriaan van Dis en Wieteke van Dort maar het haalde ook de Nederlandse kranten wat leidde tot een grote stijging aan handtekeningen. We proberen dezelfde aandacht in de Engelstalige media te genereren, dus als u aanbevelingen voor mediacontacten kunt doen, laat ons dat dan weten.

Gisteren kwam het Algemeen Dagblad (http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3823222/2015/01/05/Japanse-premier-wil-berouw-tonen-voor-rol-WO2.dhtml) met een artikel dat tijdens de 70-jarige herdenking van het einde van de Tweede Wereldoorlog de Japanse regering een verklaring wil uitbrengen om de wereld berouw te tonen over Japans rol in de oorlog. Eveneens zei Keizer Akihito in een nieuwjaarsspeech dat Japanners van het oorlogsverleden van hun land moeten leren. Zowel Zuid-Korea als China hebben zich sceptisch uitgelaten over dit gebaar van Japan.

Wij van THE INDO PROJECT hopen dat de Japanse regering en de Keizer zich aan hun woord houden. Als zij dit echt menen, kunnen ze beginnen met het laten zien van de film UNBROKEN aan het Japanse publiek. Als de film verboden wordt, zal dit wederom een kloof vormen tussen wat Japan tegen de wereld zegt en wat er binnen haar grenzen gebeurt. Om goodwill te creëren, moeten woorden gevolgd worden door daden die door iedereen gezien kunnen worden.

Uw handtekeningen en verklaringen vertellen de waarheid en de feiten spreken in ons voordeel; we dringen er dan ook bij Premier Abe en Keizer Akihito op aan dat zij deze verklaringen lezen en ze gebruiken als inspiratie om de muur van ontkenning en censuur te doorbreken.

Als u de petitie nog niet ondertekend heeft, doe het dan nu en deel de petitie met familie en vrienden. Elke handtekening telt!

Inez Hollander, Ph.D.
Namens The Indo Project (www.theindoproject.org)

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.