Corvallis needs a Green New Deal!

0 have signed. Let’s get to 500!

Right now, our country is facing a climate crisis, a pandemic, a giant economic recession, horrendous racial injustices, a broken criminal justice system, and massive unemployment. In order to build a more just, sustainable society, we NEED a Green New Deal.

On a National Level, the Green New Deal will provide a federal jobs guarantee and swift investment in Green Energy and other sustainable solutions. It will create millions of good, high-paying jobs and provide a just transition into a green economy that uplifts, Indigenous people, people of color, rural folks, and low-income folks through the transition so that they are not left behind. The Green New Deal will also invest in Medicare for All so that Americans do not have to continue choosing between healthcare and other necessities.

We need a Green New Deal for the entire nation, but Corvallis can be a leader in this movement. Already, Sunrise Corvallis and the Corvallis Climate Action Alliance have teamed up to write a Green New Deal specifically for the City of Corvallis. The Corvallis Green New Deal would do the following:

1. Provide major city investments in renewable energy through restructuring the budget away from fossil fuels.

2. Provide more jobs for the indigenous people and other underrepresented groups in Corvallis.

3. Developing a stronger, more vibrant community that’s focused on resiliency by providing investments in struggling communities.

Please sign the petition to let our Corvallis City Counselors know that you support the Corvallis Green New Deal!

PETICIÓN EN ESPAÑOL:

¡Necesitamos un Acuerdo Verde Nuevo!

Ahorita, nuestra nación está al frente de crisis de clima, una pandemia, una recesión gigante, injusticias raciales horribles, una sistema de justicia rota, y desempleo masivo. En orden a construir una sociedad más justa y sostenible, NECESITAMOS Acuerdo Verde Nuevo (Green New Deal).

A nivel nacional, el Acuerdo Verde Nuevo proporcionará una garantía federal de trabajos e inversiones rápidas a energía verde y otros soluciones sostenibles. Creará millones de buenos trabajos bien pagados y proporcionara una transición justo a uno economia verde que elevara gente indignos, gente de color, gente rural, y gente de bajos ingresos a traves de la trancision para que no se quedan mas atras. El Acuerdo Verde Nuevo también invertirá en Medicare (seguro médico del estado) para todos ciudadanos de los Estados Unidos para eliminar la difícil elección de cuidado de salud y otros artículos de primera necesidad.

Necesitamos un Green New Deal para la nación entera, pero Corvallis puede ser un líder en este movimiento. Sunrise Corvallis y la Alianza de Acción Climática de Corvallis se han unido para escribir un Acuerdo Verde Nuevo para la ciudad de Corvallis. El Acuerdo Verde Nuevo de Corvallis hará el siguiente:

1. Proporcionar importantes inversiones de la ciudad en energía renovable mediante la reestructuración del presupuesto lejos de los combustible fósiles

2. Proporcionar más trabajos para gente indignos y otras gentes subrepresentados en Corvallis.

3. Desarrollar una comunidad más fuerte y vibrante que esta enfocada en la resiliencia proporcionando inversiones en comunidades en lucha.