Ask the Texas Legislature to pass HB #2091 to use CHWs in Medicaid managed care.

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
PromoSalud started this petition to Texas State Senate and

The State of Texas Health Ecosystem will greatly benefit from a reimbursement mechanism for Community Health Workers (Promotoras).  Under the current model for funding for Community Health Worker (CHW) lead projects, is hard to have continuity of services and sustainability.

We are asking the Texas Legislature to pass HB #2091, this bill refrains to the use of CHWs in Medicaid managed care. We ask that: The Legislature of the State of Texas: SECTION 1. Subchapter A, Chapter 533, government Code, is amended by adding 533.032.

This change will allow each managed care organization that contracts with the commission to provide health care program to categorize services provided by a Promotora or CHW as a quality improvement cost instead of an administrative expense. If before implementing any provision of this Act a state agency determines that a waiver or authorization from a federal agency is necessary for implementation of that provision, the agency affected by the provision shall request the waiver or authorization and may delay implementing that provision until the waiver or authorization is granted. This Act takes effect immediately if it receives a vote of two -thirds of all the members elected to each house, as provided by Section 39, Article III, Texas Constitution. If this Act does not receive the vote necessary for immediate effect, this takes effect September 1, 2019.

Passing this Act, will be key to the sustainability of many of the current positions that CHWs have, it will additionally add more positions for hire at the different health provider companies augmenting the economic development of our state and advancing the health management, chronic disease self-management, mental health, women’s health etc.… in our communities.

Please support this important Bill, with your support, we can make a difference, and together we can improve the health of everyday Texans.

PROMOTORAS, WE NEED YOU. WE NEED YOUR VOICE. WE NEED YOUR SUPPORT. PLEASE SIGN AND SHARE THIS PETITION TO BRING CHANGE AND TO BRING THIS NEW PROVISION TO TEXAS!

CREATING THIS NEW PROVISION WILL ENABLE US TO CHANGE THE WAY WE CARE FOR OUR FELLOW TEXANS.

===============================================

El sistema de Salud del Estado de Texas se beneficiará enormemente de un mecanismo de reembolso para los Trabajadores de Salud Comunitarios (Promotoras). Bajo el modelo actual de financiamiento para los proyectos de Community Health Worker (CHW) es difícil tener continuidad y sustentabilidad de los servicios.

Le estamos pidiendo a la Legislatura de Texas que apruebe la Ley HB # 2091, este proyecto de ley promueve el uso de (Promotoras) CHWs en la atención médica administrada por el sistema de Medicaid. Pedimos que: La Legislatura del Estado de Texas: SECCIÓN 1. El subcapítulo A, Capítulo 533, Código de gobierno, se modifique agregando 533.032.

Este cambio permitirá que cada organización de atención médica administrada que contrate con la comisión proporcione un programa de atención médica para clasificar los servicios proporcionados por Promotora o CHW como un costo de mejora a la calidad en lugar de un gasto administrativo. Si antes de implementar cualquier disposición de esta Ley, una agencia estatal determina que una autorización de una agencia federal es necesaria para la implementación de esa disposición, la agencia afectada por la disposición deberá solicitar la autorización y puede demorar la implementación de esa disposición hasta que se conceda la autorización. Esta Ley entra en vigor de inmediato si recibe un voto de dos tercios de todos los miembros elegidos en cada cámara, según lo dispuesto en la Sección 39, Artículo III de la Constitución de Texas. Si esta Ley no recibe el voto necesario para su efecto inmediato, entrará en vigor el 1 de septiembre de 2019.

La aprobación de esta Ley será clave para la sostenibilidad de muchas de las plazas de empleo actuales que tienen las (Promotoras) CHWs, además agregará más empleos en las diferentes compañías proveedoras de salud y esto impulsará el desarrollo económico de nuestro estado y mejorará la salud. Las promotoras juegan un papel muy importante en nuestras comunidades en: la promoción de la salud, salud mental, salud de la mujer, etc.

Por favor apoye este importante proyecto de ley, con su apoyo, podemos hacer una diferencia y juntos podemos mejorar la salud de nuestros hermanos tejanos.

PROMOTORA, TE NECESITAMOS. NECESITAMOS TU VOZ. NECESITAMOS SU APOYO. ¡FIRMA Y COMPARTA ESTA PETICIÓN PARA TRAER CAMBIOS Y PARA TRAER ESTA NUEVA DISPOSICIÓN A TEXAS!

CREAR ESTA NUEVA DISPOSICIÓN NOS PERMITIRÁ CAMBIAR LA FORMA EN QUE CUIDAMOS LA SALUD DE NUESTROS HERMANOS TEJANOS.

0 have signed. Let’s get to 100!