Koll av farten på Enebybergsvägen!

0 have signed. Let’s get to 100!

Bästa Kommunkontor!

1. Vi är grannar som antingen bor vid Enebybergsvägen eller i närheten, som har reagerat på att efter den förnämliga renoveringen, så har FARTEN PÅ ENEBYBERGSVÄGEN FRÅN/TILL Enebytorg-Fenixvägen ökat drastiskt.  Detta trots att farten skall vara 30 vid Enebyskolan och 40 km annars.
    Vi undrar om det finns någon möjlighet för er att antingen bevaka eller sätta upp någon form av ”stopp” så att farten hålls inom rimlighetens gränser?
    Framförallt NER mot Enebytorg från Fenixvägen tar folk i för kung o fosterland.  Fyra katter har satt livet till sedan renoveringen, och vad jag förstår har även rådjur blivit påkörda.
  2. En annan fråga nu när det har börjat snöa, är varför den smala trottoaren (inte cykeltrottoaren) på Enebybergsvägen inte sopas? Det är långt mellan övergångsställena och snart får folk vada fram i snömängderna för att komma till busshållplatsen t.ex. Ni använder ju redan en sopborstmaskin på cykelvägen - kan man inte tänka sig att göra samma på andra sidan?

Denise Vestin
med andra Enebybergsbor.

Today: Denise is counting on you

Denise Vestin needs your help with “tekniska.kontoret@danderyd: Koll av farten på Enebybergsvägen!”. Join Denise and 25 supporters today.