Väck med mobil förbudet i Jens-Bille Skolan i Billesholm !!!

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
— d a i s y ♡ started this petition to Sven Wolt and

Vi i 5J Jens Bille Skolan i Billesholm vill väck med mobilförbudet!!!

Om ni andra som också går på JB Skolan vill bort med mobilförbudet stöta gärna oss här om du inte skrivit på papperna som skickats runt.

När mer än 100 personer har skrivit på papperna eller Stöttat oss här kommer vi vissa detta för vår rektor Sven Wolt!

Här är några orsaker till varför vi borde få ha våra mobiler.

1. Mobilen är en tillgång till mycket information.

Innan vi i skolan hade mobiler och datorer så använde vi skolans böcker som en tillgång till infon vi behövde hursomhelst nu när vi har teknologin vi har idag har vi elever tillgången till flera stycken källor som kan hjälpa oss mer än vad lärare och böcker kan idag. Om en elev skulle varit nyfiken om ett specifikt ämne skulle dem snabbt bara kunna tittat up det på mobilen utan att behöva störa hela klassen.

2. Det gör så att föräldrar skulle kunnat känna sig tryggare med att sina barn är i skolan.

Dem flestas föräldrar vill förstås veta att sina barn är trygga i skolan och om man inte har sin mobil skulle man inte kunnat berätta om nåt hänt/händer med en som kan skapa oro för föräldern/föräldrarna, speciellt om dem redan vet att deras barn inte har det på bra i skolan. Fast med mobilen kan man snabbt och enkelt informera din/dina vårdnadshavare att man är OK så detta är en plus för både barnet och föräldern.

3. Det är en tillgång till lärorika videos.

Elever som föredrar att lyssna/titta på en video hellre än att läsa skulle istället för att sitta och lyssna på nått dem hittar helt ointressant själv hitta en egen video att titta/lyssna på som handlar om det fast att det redovisas på ett sätt dem hittar intressant. Det finns också bevis på att man lär sig mycket bättre och kommer ihåg det man ska lära sig bättre när man är intresserad i ämnet man läser.

Vi hoppas ni väljer att stöta oss i detta!
mvh. 5J JB Skolan

0 have signed. Let’s get to 100!