Petition Closed

Naams verandering van "Surinam Airways" naar "Suriname Airways"

This petition had 278 supporters

15 Augustus 2017

Petitie aan de SLM Surinam Airways

Naams verandering van "Surinam Airways" naar "Suriname Airways"

Langer dan 30+ jaar heb ik dit in mijn gedachten. Ik denk dat de tijd nu rijp is om terug te gaan en de juiste naam "Suriname Airways" te gebruiken. Ik stuur deze petitie enkele dagen voordat de SLM haar 55ste verjaardag viert. Als een trotse Surinaamse hoop ik dat het bedrijf dit kan overwegen, en de noodzakelijke wijzigingen wil aanbregen.

Ik haal een citaat van de achtste zitting van de VN-groep van deskundigen inzake geografische benamingen. New York, 26 Februari -9 Maart 1979 agendapunten No. 6 en 9 het citaat luid als volgt;

Door een decreet d.d. 13 Januari 1978
"De regering van de Republiek Suriname heeft besloten dat de officiële naam van Suriname zal worden gespeld als "SURINAME" in alle talen met behulp van het Latijnse alfabet"

Ik hoop echt dat we samen ons geliefd Suriname hoog houden en de correcte naam gebruiken dat ons land verdiend!

Met vriendelijke groeten,

Ernesto Che Herrenberg
New York 15 Augustus 2017

Today: Ernesto is counting on you

Ernesto Herrenberg needs your help with “Surinam Airways : Naams verandering van "Surinam Airways" naar "Suriname Airways"”. Join Ernesto and 277 supporters today.