Iceland: Go Ahead with the Circumcision Ban to Protect Children /Gerðu umskurn ólögleg

0 have signed. Let’s get to 5,000!

Iceland Government: We support your efforts to ban circumcision (genital mutilation) of children and urge you to go ahead. Child's welfare should NEVER be overridden by religious beliefs, so we strongly urge you to ignore the hypocritical religious protests. To protect a child's is not Antisemitism, and to claim that it is Antisemitism is an insult to those who died in World War 2. If religion is an excuse for harming a child, then it's perfectly acceptable to stone children to death (Deuteronomy 21:18-21). Clearly it is not, as a child's welfare is more important than religious beliefs.

Circumcision has been proven to cause harm [1] despite biased claims to the contrary, and even if it prevented any medical condition (it does not [2]), it would still not be acceptable to remove a perfectly healthy part of a child's body "just in case" something happens later - if it was acceptable logic, then we would permanently remove teeth to prevent tooth decay.

The religious rights of the child are also important. Nobody has the right to force their religion on a child in a permanent, irreversible way. If the child who is brought up Jewish later chooses a different religion, they will be permanently reminded of their old religion every time they bathe.

The arguments used to try to justify circumcision of male children are the same arguments once used to try to justify the circumcision of female children. No part of a child's genitals should EVER be removed unless there is an existing medical issue that cannot be resolved via ointment or antibiotics.

References listed below Icelandic translation

----------------------------------------------------

ICELANDIC (rough translation):

Ríkisstjórn Íslands: Við styðjum viðleitni ykkar til að banna umskurn barna (og hvetja þig til að fara á undan banninu). Velferð barns ætti ALDRI að vera rokið af trúarlegum viðhorfum, svo við hvetjum þig eindregið að hunsa hina hræsnu trúarlegu mótmæli. Til að vernda barn er ekki Antisemitism og að halda því fram að það sé Antisemitism er móðgun fyrir þá sem létu í 2. heimsstyrjöldinni. Ef trú er afsökun fyrir að skaða barn, þá er það fullkomlega viðunandi að steina börnum til dauða (5. Mósebók 21: 18-21). Augljóslega er það ekki, þar sem velferð barna er mikilvægari en trúarleg trú.

Það hefur verið sýnt fram á að umskýring hefur valdið skaða [1] þrátt fyrir hlutdræga fullyrðingar um hið gagnstæða og jafnvel þótt það hafi komið í veg fyrir sjúkdómsástand (það er ekki [1]) væri það enn ekki ásættanlegt að fjarlægja fullkomlega heilbrigða hluta líkama barns "bara ef" eitthvað gerist seinna - ef það væri ásættanlegt rökfræði, þá yrðum við að fjarlægja tennurnar varanlega til að koma í veg fyrir tannskemmdir.

Trúarleg réttindi barnsins eru einnig mikilvæg. Enginn hefur rétt til að þvinga trú sína á barn á varanlegum, óafturkræfum hætti. Ef barnið sem er alinn upp í gyðingum velur síðar aðra trúarbrögð, munu þau verða varanleg áminning um gömlu trú sína í hvert skipti sem þeir baða sig.
Rökin sem notuð voru til að reyna að réttlæta umskurn karlkyns barna eru þau sömu rök þegar þau voru notuð til að reyna að réttlæta umskurn kvenkyns barna. Engin hluti af kynfærum barns ætti að vera eytt nema það sé til staðar læknisfræðileg mál sem ekki er hægt að leysa með smyrsli eða sýklalyfjum.

---------------------------

References

1. https://www.knmg.nl/actualiteit-opinie/nieuws/nieuwsbericht/international-physicians-protest-against-american-academy-of-pediatrics-policy-on-infant-male-circumcision.htm

2. http://www.cirp.org/library/disease/HIV/sidler2008/

Today: PJ is counting on you

PJ Croad needs your help with “Support Iceland: Bodily Autonomy and Religious Freedom in Iceland - Go Ahead with the Circumcision Ban to Protect Children”. Join PJ and 2,884 supporters today.