Support Healdsburg Arts Funding Now

0 have signed. Let’s get to 1,000!
At 1,000 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Christina Stafford started this petition to Mayor Osvaldo Jimenez and

The Arts and Culture Master Plan needs your help!

On May 31st, the Healdsburg City Council will meet to finalize their two-year budget through 2024

Background:

~On August 16, 2021 the City Council adopted the city-funded Arts & Culture Master Plan.  The local community workgroup (The Creative Leadership Team) who helped draft this plan recommended using our T.O.T. money (hotel bed tax) to make that plan a reality for everyone in our Healdsburg community.

~In their 2020-25 Strategic Plan, this Council made this agreement to the community:

GOAL 7.4:  SUPPORT THE OUTCOMES OF THE ARTS AND CULTURE MASTER PLANNING PROCESS TO ENHANCE THE ROLE OF ARTS IN THE COMMUNITY

~The Creative Leadership Team recommended appropriate funding to implement the City's Arts and Culture Master Plan.

~Right now, The City Manager has slashed the suggested funding by 90%.

~This current placeholder amount for this vital programming is simply insufficient to launch the Arts and Culture Master Plan.

WE NEED TO HEAR YOUR VOICE RIGHT NOW

Please sign this petition and show your support for:

Creative Community Events
Art Programming for Youths Seniors and All Members of the Community
Public Art
Arts Festivals
Resiliency Projects
Collaborative Opportunities

Every aspect of the Arts & Culture Master Plan benefits the ENTIRE Healdsburg community.  The Arts Economy creates a multiplier effect in our local economy.

Ask the Healdsburg City Council to allocate the funding NOW.

Sign the petition by Tuesday, May 31st at noon in advance of the City Council meeting and let them know that a thriving community is a creative community.  Leave a note and share with a friend!

View the Arts and Culture Master Plan HERE

¡El Plan Maestro de Arte y Cultura necesita tu ayuda!

El 31 de mayo, el Consejo de La Ciudad de Healdsburg se reunirá para finalizar su presupuesto de dos años hasta 2024.

Antecedentes:

El 16 de agosto de 2021, el Concejo Municipal adoptó el Plan Maestro de Artes y Cultura financiado por la ciudad. El grupo de trabajo de la comunidad local (el Equipo de Liderazgo Creativo) que ayudó a redactar este plan recomendó usar dinero de T.O.T (impuesto de cama de hotel) para hacer que ese plan sea una realidad para todos en nuestra comunidad de Healdsburg.

En su Plan Estratégico 2020-25, este Consejo hizo este acuerdo a la comunidad.

OBJETIVO 7.4: APOYAR LOS RESULTADOS DEL PROCESO DE PLANIFICACIÓN MAESTRA DE LAS ARTES Y LA CULTURA PARA MEJORAR EL PAPEL DE LAS ARTES EN LA COMUNIDAD.

El Equipo de Liderazgo Creativo recomendó fondos apropiados para implementar el Plan Maestro de Arte y Cultura de la Ciudad.

NECESITAMOS ESCUCHAR TU VOZ AHORA MISMO

Por favor, firme esta petición y muestre su apoyo a:

Eventos creativos de la comunidad

Programación de Arte para Jóvenes Mayores y todos los Miembros de la Comunidad

Arte Público

Festivales de Arte

Proyectos de Resiliencia

Oportunidades de Colaboración

Cada aspecto del Plan Maestro de Arte y Cultura beneficia a TODA la comunidad de Healdsburg. La Economía de las Artes crea un efecto multiplicador en nuestra economía local.

Pídale al Concejo Municipal de Healdsburg que asigne los fondos AHORA.

Firme la petición antes del viernes 27 de mayo antes de la reunión del Concejo Municipal y hágales saber que una comunidad próspera es una comunidad creativa. ¡Deja una nota y compártela con un amigo!

Vea el Plan Maestro de Arte y Cultura. AQUÍ

0 have signed. Let’s get to 1,000!