Justice For Anthony Alvarez

0 have signed. Let’s get to 1,000!
At 1,000 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!

Roxana Figueroa started this petition to Superintendent David Brown and

Anthony Alvarez, a son, a father, a cousin, a worker and so much more was murdered by Chicago Police officer Evan Solano on March 31st, 2021. Since that night the Anthony’s family has been seeking answers for why their loved one was chased down and murdered. Beginning the night that Anthony was shot in the back while running away and murdered, Chicago Police, Mayor Lori Lightfoot, the Civilian Office of Police Accountability (COPA), and Superintendent David Brown have not answered “Why was Anthony Alvarez murdered?”

Since March 31st, Anthony’s family has been demanding answers and that the officer that murdered their loved one be fired and arrested. On April 27th, 2021 COPA recommended that Evan Solano be relieved of police duties, to this day no one in CPD has answered whether he has been. Body camera footage, video footage from homes, and surveillance cameras from where Evan Solano began chasing Anthony Alvarez show one thing clearly. Anthony was shot in the back while running away! Anthony Alvarez asked “Why are you shooting me?”

On May 21st, 2021 Evan Solano in his CPD uniform was filmed pointing his gun at an unarmed person during a road rage incident in the Logan Square neighborhood.

We call on Mayor Lori Lightfoot and Superintendent David Brown to stop dragging their feet and fire Evan Solano immediately! We call on State’s Attorney Kim Foxx to charge Evan Solano with murder and arrest him immediately! We call on Governor JB Pritzker to investigate the Chicago Police Departments apparent cover-up for Evan Solano! We demand no killer cops in our neighborhoods! We call for an independent investigation into how Evan Solano was able to still be armed and in uniform on May 21st, 2021, after being recommended for desk duty! Please sign this petition and demand Justice for Anthony Alvarez! Jail Evan Solano now!

Anthony Alvarez, un hijo, un padre, un primo, un trabajador y mucho más, fue asesinado por el oficial de policía de Chicago Evan Solano el 31 de marzo de 2021. Desde esa noche, la familia de Anthony ha estado buscando respuestas sobre por qué su ser querido fue perseguido y asesinado.

A partir de la noche en que Anthony recibió un disparo en la espalda mientras huía y fue asesinado, la policía de Chicago, la alcaldesa Lori Lightfoot, la Oficina Civil de Responsabilidad Policial (COPA) y el superintendente David Brown no han respondido "¿Por qué asesinaron a Anthony Alvarez?" Desde el 31 de marzo, la familia de Anthony ha estado exigiendo respuestas y que el oficial que asesinó a su ser querido sea despedido y arrestado.

El 27 de abril de 2021 COPA recomendó que Evan Solano fuera relevado de sus deberes policiales, hasta el día de hoy nadie en CPD ha respondido si lo ha sido. Las imágenes de la cámara corporal, las imágenes de video de las casas y las cámaras de vigilancia desde donde Evan Solano comenzó a perseguir a Anthony Alvarez muestran una cosa claramente. ¡Anthony recibió un disparo en la espalda mientras huía! Anthony Alvarez preguntó "¿Por qué me disparas?"
El 21 de mayo de 2021, Evan Solano con su uniforme de CPD fue filmado apuntando con su arma a una persona desarmada durante un incidente de furia en la carretera en el vecindario de Logan Square.

¡Hacemos un llamado a la alcaldesa Lori Lightfoot y al superintendente David Brown para que dejen de arrastrar los pies y despidan a Evan Solano de inmediato! ¡Hacemos un llamado al fiscal estatal Kim Foxx para que acuse a Evan Solano de asesinato y lo arreste de inmediato! ¡Hacemos un llamado al gobernador JB Pritzker para que investigue el aparente encubrimiento de Evan Solano en los Departamentos de Policía de Chicago! ¡No exigimos policías asesinos en nuestros vecindarios! ¡Pedimos una investigación independiente sobre cómo Evan Solano pudo seguir armado y en uniforme el 21 de mayo de 2021, después de haber sido recomendado para tareas de escritorio! ¡Por favor firme esta petición y exija justicia para Anthony Alvarez! ¡Encarcelar a Evan Solano ahora!

0 have signed. Let’s get to 1,000!