Stop selling narcotics next to young school children in Geneva, Trafic de drogues, Genève

0 haben unterschrieben. Nächstes Ziel: 1.000.

REQUEST FOR RESIGNATION FOR THE ATTENTION OF:

Madam Commander of the Geneva police - Colonel Monica Bonfanti;

State Councilor Mauro Poggia in charge of the police.

The reason: organized crime has appropriated a primary school complex in the Pâquis district in the City of Geneva by setting up a narcotics supermarket all around, in the schoolyard, playground and in the immediate proximity of young children who play or  are taking classes.

It is an enormous hypocrisy to celebrate the 30th anniversary of the UN Convention on the Rights of the Child, and a few kilometers from the UN building do next to nothing to stop narcotics trafficking.

As of February 3, 2020, no less than 19 drug buyers paraded in front of children playing in the school's playground in less than two hours.

Two video surveillance cameras are located nearby and a drug addict father has come to make his purchase almost under the camera with his baby of a few months in the stroller. The information passed on to the police did not generate any action other than a call informing that the camera had not recorded anything.

The Geneva police narcotics squad is so ridiculously low in staff that it is no surprise that residents of the canton of Geneva are in the top league when it comes to per capita drug consumption.

It is high time not to tolerate this situation any longer.

Vote massively in favor of the petition and pass in numbers in the yard of the Pâquis school, 48 rue de Berne and the Zurich school, rue de Zurich 28 between 1 and 6 p.m. in order to put a brake on this sinister trade. Whenever you see narcotics trafficking, call police 117 – 1.

X. Rickenbacher, Geneva – x.rickenbacher@gmail.com

DEMANDE DE DEMISSION A L’ATTENTION DE:

Madame la commandante de la police genevoise - la Colonel Monica Bonfanti ;
Monsieur le Conseiller d’Etat Mauro Poggia en charge de la police.

La raison: le crime organisé s’est approprié un complèxe d’école primaire du quartier des Pâquis en Ville de Genève en installant un supermarché de stupéfiants tout autour, dans le préau, aire de jeux et à proximité immédiate des enfants en bas âge qui y jouent ou qui y suivent l’enseignement.

On fait preuve d’une énorme hypocrisie de fêter le 30e anniversaire de la Convention internationale des droits de l'enfant de l’ONU et à quelques kilomètres de son Palais ne quasiment rien entreprendre pour éloigner le trafic des enfants.

A la date du 3 février 2020 pas moins de 19 acheteurs de stupéfiants ont défilé en moins de deux heures devant les enfants jouant dans la cour de recréation de l’école.

Deux caméras de vidéo-surveillance se situent à proximité et un père toxicomane est venu faire son achat quasiment sous la caméra avec son bébé de quelques mois dans la poussette. L’information transmise à la police, n’a généré aucune action à part d’un appel m’informant que la caméra n’avait rien enregistrée.

La brigade des stupéfiants de la police de Genève a un effectif si ridiculement bas que c’est sans surprise que les habitants du canton de Genève sniffent en 1ère ligue en ce qui concerne la consommation de stupéfiants par habitant.

Il est grand temps de ne plus tolérer cette situation.

Votez massivement en faveur de la pétition et passez en nombre dans le préau de l’école des Pâquis, 48 rue de Berne et de l’école de Zurich, rue de Zurich 28 entre 12 et 18 heures afin de freiner ce sinistre commerce. Chaque fois que vous voyez du traffic de stupéfiants, appelez la police 117-1.

X. Rickenbacher, Genève – x.rickenbacher@gmail.com

RÜCKTRITSANTRAG z. H von:

Frau Kommandantin der Genfer Polizei - Oberst Monica Bonfanti;

Staatsrat Mauro Poggia, zuständig für die Polizei.

Der Grund: Das organisierte Verbrechen besetzt einen Grundschulkomplex im Stadtteil Pâquis in der Stadt Genf, indem ringsum, im Innenhof, auf dem Spielplatz und in unmittelbarer Nähe von kleinen Kindern, die dort spielen oder unterrichtet werden, ein Drogensupermarkt eingerichtet wurde.

Es ist eine enorme Heuchelei, den 30. Jahrestag der UN-Konvention über die Rechte des Kindes zu feiern, und einige Kilometer vom Palais entfernt so gut wie nichts zu tun, um den Drogenhandel zu stoppen.

Am 3. Februar 2020 paradierten nicht weniger als 19 Drogenkäufer in unmittelbarer Nàhe der auf dem Platz de Schule spielenden Kinder und dies in weniger als zwei Stunden

Zwei Ueberwachungs-Kameras sind in der Nähe und ein drogenabhängiger Vater kaufte seine Droge unter der Kamera mit seinem Baby von wenigen Monaten im Kinderwagen. Diese an die Polizei weitergeleiteten Informationen lösten als einzige Aktion einen Anruf aus, der informierte, dass die Kamera nichts aufgezeichnet hatte.

Das Drogenfahnungs-Team der Genfer Polizei hat so wenig Personal, dass es keine Überraschung ist, dass die Einwohner des Kantons Genf beim Drogenkonsum pro Kopf in der obersten Liga sniffen.

Es ist höchste Zeit, diese Situation nicht länger zu tolerieren.

Stimmen Sie massiv für die Petition und gehen Sie in den Hof der Paquis-Schule, 48 rue de Berne und der Zürcher Schule, rue de Zurich 28, zwischen 12 und 18 Uhr, um diesen finsteren Handel einzudämmen. Wenn Sie Drogenverkäufer  sehen, rufen Sie die Polizei 117 - 1.

X. Rickenbacher, Genf – x.rickenbacher@gmail.com