Stop selling narcotics next to young school children in Geneva, Trafic de drogues, Genève

0 haben unterschrieben. Nächstes Ziel: 500.

Petition - Subject - resignation request to be sent to:

1. Madam Commander of the Geneva police, Colonel Monica Bonfanti;
  2. State Councilor Mauro Poggia in charge of the police

The reason is the following: drug trafficking next to young children playing in the playground of a primary school, école de Zurich, Paquis district, Geneva from 4 to 6 pm.

It is a great hypocrisy to celebrate the 30th anniversary of the International Convention on the Rights of the Child and to do almost nothing to keep the drug trafficking away from children.

As of February 3, 2020, no less than 19 drug buyers paraded in front of the children in less than two hours. Most of them also passed within the field of vision of the 2 surveillance cameras in the neighborhood. In addition, at the end of 2019, there was a father who came to make his purchase of drugs almost under the camera with his baby of a few months in the stroller. The information passed on to the police did not generate any action other than a call informing me that the camera did not record anything. So, it was headed in a direction where there have been no drug sales for the past 2 years.

Only the narcotics brigade seems to be authorized to proceed with arrests of dealers, but the size of this brigade is so small that it is not surprising that the canton often finds itself at the top of the ranking of the quantity of drugs consumed per inhabitant. Members of other police forces say that drug trafficking is not one of their prerogatives. There is therefore almost no useful action on their part.

It is high time that we no longer tolerate this situation.

Vote massively in favor of the petition and come in large numbers in the yard of the Zurich school, rue de Zurich 28, 1201 Geneva between 4 and 6 p.m. to put a brake on this sinister trade.

X. Rickenbacher, Geneva

Pétition - Objet - demande de démission qui sera adressée à :

• Madame la commandante de la police genevoise - la Colonel Monica Bonfanti ;
  • Monsieur le Conseiller d’Etat Mauro Poggia en charge de la police.

La raison est la suivante : trafic de stupéfiants à proximité immédiate des enfants en bas âge jouant dans le préau de l’école de Zurich, quartier des Paquis, Genève de 16 à 18 heures.

Il est une énorme hypocrisie de fêter le 30e anniversaire de la Convention internationale des droits de l'enfant et quasiment ne rien entreprendre pour éloigner le trafic de stups des enfants.

A la date du 3 février 2020 pas moins de 19 acheteurs de stups ont défilé devant les enfants en moins de deux heures. La plupart ont également passé dans le champ de vision des 2 caméras de surveillance du quartier. Par ailleurs, fin 2019 il y a eu un père toxicomane qui est venu faire son achat quasiment sous la caméra avec son bébé de quelques mois dans la poussette. L’information transmise à la police, n’a généré aucune action à part d’un appel m’informant que la caméra n’a rien enregistrée. Elle a donc été dirigé dans une direction ou il n’y a plus de ventes de stups depuis 2 ans.

Seule la brigade des stups semble autorisée à procéder à des arrestations de dealers mais l’effectif de cette brigade est si petit que c’est sans surprise que le canton se trouve souvent à la tête du classement de la quantité de stups consommés par habitant.  Les membres des autres corps de la police me disent que le trafic des stups ne fait pas partie de leurs prérogatives. Il n’y a donc quasiment aucune action utile de leur part.

Il est grand temps de ne plus tolérer cette situation.

Votez donc massivement en faveur de la pétition et passez en nombre dans le préau de l’école de Zurich, rue de Zurich 28, 1201 Genève entre 16 et 18h afin de freiner ce sinistre commerce.

X. Rickenbacher, Genève

Petition - Betreff - Rücktrittsantrag, der gesendet wird an:

• Frau Kommandantin der Genfer Polizei, Oberst Monica Bonfanti;
  • Staatsrat Mauro Poggia, zuständig für die Polizei.

Der Grund ist folgender: Drogenhandel in unmittelbarer Nähe von Kindern, die von 16 bis 18 Uhr im Hof ​​der Schule „Zurich“ im Genfer Stadtteil Paquis spielen.

Es ist eine enorme Heuchelei, den 30. Jahrestag der Internationalen Konvention über die Rechte des Kindes zu feiern und fast nichts gegen den Drogenhandel neben Kindern zu unternehmen.

Am 3. Februar 2020 sind nicht weniger als 19 Drogenkäufer in weniger als zwei Stunden vor den Kindern vorbeimarschiert. Die meisten von ihnen passierten auch das Sichtfeld der 2 Überwachungskameras in der Nachbarschaft. Außerdem war Ende 2019 ein drogenabhängiger Vater mit seinem Baby von ein paar Monaten im Kinderwagen gekommen, um seinen Einkauf fast unter der Kamera zu tätigen. Die Information, die an die Polizei weitergegeben wurde, führte nur zu einem Anruf, der darüber informierte, dass die Kamera nichts aufzeichnete. Also schaute sie in eine Richtung, in der es seit 2 Jahren keine Drogenverkäufe mehr gab.

Nur die Anti Drogen-Brigade scheint befugt zu sein, Händler zu verhaften, aber die Größe dieser Brigade ist so gering, dass es nicht verwunderlich ist, dass der Kanton bei der Menge der pro Einwohner konsumierten Drogen oft ganz oben steht.  Die anderen Polizeieinheiten sagen, dass der Drogenhandel nicht zu ihren Befugnissen gehört. Es gibt daher fast keine nützlichen Taten von ihrer Seite.

Es ist höchste Zeit, dass wir diese Situation nicht länger tolerieren.

Stimmen Sie massiv für die Petition und kommen Sie in großer Zahl in den Hof der Zürcher Schule, Rue de Zurich 28, 1201 Genf zwischen 16 und 18 Uhr, um diesen finsteren Handel einzudämmen.

X. Rickenbacher, Genf