Petition Closed

Stop discriminating against people living with HIV/AIDS

Para ver la versión en español desplácese hacia la parte de abajo de esta pantalla

It is about justice

Our sisters and brothers living with HIV/AIDS, and many others, that are legitimately diagnosed as disabled are suffering needlessly as a result of insurance companies routinely denying claims to maintain 'acceptable' returns for their stockholders. Lobbyists have ensured there is virtually no law protecting the consumer in the private disability industry.

Senate hearings, now a memory

The U.S. Senate Finance Committee held a hearing last year entitled, “Do Private Long-Term Disability Policies Provide the Protection They Promise?”

Senator Max Baucus (D-Mont) cited “abusive insurance company tactics start with having doctors with conflicts of interest review claims. Many of these doctors are employed either by the insurance company or by companies that do a lot of business with the insurance company. These arrangements make it far too easy for the doctors to deny claims, terminate claims, or reject appeals.”

Where the buck stops

Fortune 200 Lincoln National Corp (NYSE: LNC) subsidiary, Lincoln Financial Group, has a pattern of denying legitimate disability claims using inexperienced 'expert' doctors and other means.

It takes 20 seconds to make a difference

Sign the petition for those that do not have the means or the stamina to fight for themselves.

---------------------------------------------------------

Por qué esto es importante.

Se trata de justicia.

Nuestras hermanas y hermanos que viven con VIH/SIDA, y muchos más que son legítimamente diagnosticados como discapacitados, están sufriendo innecesariamente a raíz de la denegación rutinaria que las compañías de seguros hacen de sus reclamaciones por discapacidad para mantener rendimientos ‘aceptables’ para sus accionistas.  Los miembros de los grupos de presión han asegurado que no exista ley alguna que proteja al consumidor en la industria de seguros de discapacidad privada.

Las audiencias del senado son solo un recuerdo.

El Comité de Financia del Senado de EE.UU. llevó a cabo una audiencia  titulada “¿Proveen las pólizas privadas de discapacidad a largo tiempo la protección que prometen?”

El senador Max Baucus (DEMOCRATA-MONTANA) citó que “las tácticas abusivas de compañías de seguros comienzan cuando doctores con conflicto de intereses examinan las reclamaciones.   Muchos de estos doctores están empleados ya sea por la misma compañía de seguros o por compañías que hacen muchos negocios con la compañía de seguros. Estos arreglos lo hacen muy fácil para que los doctores denieguen reclamaciones, rescindan reclamaciones, o rechacen los recursos de apelaciones.

¿De quién es la responsabilidad?

Lincoln National Corp (NYSE: LNC) subsidiaria de Lincoln Financial Group, tiene un patrón de denegación de reclamaciones de discapacidad legitimas usando doctores ‘expertos’  que no tienen experiencia y usando otros métodos.

Solo se toma 20 segundos para hacer la diferencia

Firma la petición por aquellos que no tienen los modos o la resistencia para pelear por lo que ya es de ellos.

This petition was delivered to:
  • Chairman of the Board, Lincoln National Corp
    Dr. William H. Cunningham, Ph.D.
  • President & CEO, Lincoln Financial Group
    Mr. Dennis R. Glass
  • Assistant VP, Risk Services
    Ms. Barbara True
  • Physician Contractor to Lincoln Financial Group
    Elite Physicians, Lt.d
  • Contractors with Elite Physicians
    ExamWorks Group, Inc.
  • Copy to actup.org
  • Senator
    Max Baucus

actup .org started this petition with a single signature, and now has 292 supporters. Start a petition today to change something you care about.