Petition Closed
Petitioning Stichting Kinetisch Noord (NDSM-werf) Bouwe Olij - Stichting Kinetisch Noord (NDSM-werf)
This petition will be delivered to:
Stichting Kinetisch Noord (NDSM-werf)
Bouwe Olij - Stichting Kinetisch Noord (NDSM-werf)

Save the SkatePark Amsterdam

English Version

Kinetic North Foundation has unilaterally terminated the contract for leasing property at the SkatePark Amsterdam NDSM area as of the 1st of August.

After almost 12 years they have decided to end the partnership between the Kinetics Foundation and North SkatePark Amsterdam Foundation. SkatePark Amsterdam has been the co-initiator for starting the biggest art and culture breeding area of Europe at the NDSM wharf, Amsterdam.

Our reach since 2005 has been more than 600,000 people worldwide… and still counting. In 2011 we received over 37,000 visitors to the park and each week we gave lessons to over 100 kids! All of this possible through pure skateboarding and BMX.

We are a city youth project which is highly rated internationally and was created by skaters, for skaters. This is something we are very proud of and we believe to be the reason for our growth and success in the international community.

We pay rent and do not get government funding.

Since December 2011 negotiations with Kinetic North Foundation started with the aim to relocate the Skate Park Amsterdam, but without notice they surprised us with the recent announcement that Kinetic North Foundation will put an immediate stop to the negotiation and chose to terminate the current lease contract and in essence evict SkatePark Amsterdam from its home.

Kinetic North Foundation has made it very clear that they want to re-develop the NDSM warehouse for possible office buildings. Things the city has an abundance of and does this without supporting or relocating Skatepark Amsterdam. This action is thus destroying the community that not only uses this park locally in Amsterdam, but also destroying the community that has been created across the globe that has used and benefitted by SkatePark Amsterdam. SkatePark Amsterdam has been a destination for people of all ages, both sexes, families, communities, professionals, creatives and put Amsterdam on the map.

We need your help to band together and show the city and this foundation of development that we are a community that is willing to fight for what they love and believe in and demand to save the SkatePark Amsterdam.

Please support this campaign and sign up, promote it to your friends on facebook, everyone else's friends on facebook or instagram, send the petition to the brands that support the park, basically to everyone and anyone who understands the importance of having this park and what it provides to the community of Amsterdam and beyond.

We ask that you sign the petition before the 1st of August to make it very clear to the tenant SKN and the Amsterdam City Council that we dont want to leave. Let us stay, lets develop together, as we have only just got started!

Thanks from SkatePark Amsterdam

Dutch Version

Stichting Kinetisch Noord heeft per 1 augustus het huurcontract met Stichting Skatepark Amsterdam op het NDSM terrein eenzijdig opgezegd.

Na bijna 12 jaar is er een einde gemaakt aan de samenwerking tussen Stichting Kinetisch Noord en Stichting Skatepark Amsterdam. Stichting Skatepark Amsterdam is mede initiatiefnemer geweest voor een van de grootste kunst en cultuur broedplaatsen van Europa, de NDSM werf,  Samen met Stichting Kinetisch Noord en Gemeente Amsterdam is het Skatepark mogelijk gemaakt op deze plek.

Sinds 2005 heeft Skatepark Amsterdam een bereik op gebouwd van meer dan 600.000 personen wereldwijd. In 2011 kwamen maar liefst 37.000 mensen het Skatepark bezoeken en iedere week nemen ongeveer 100 kinderen deel aan de skatelessen.

We zijn een stedelijke jeugd voorziening met internationale allure. Een project gemaakt door skaters, voor skaters. We zijn hier trots op en zien dit als de succes factor voor ons inmiddels internationaal skatepark.

We betalen huur en krijgen geen subsidie!

In december zijn onderhandelingen gestart voor een eventueel nieuw huurcontract met Stichting Kinetisch Noord. Wij waren verrast met de mededeling dat Stichting Kinetisch Noord deze onderhandelingen stopzette en ervoor koos om de huur op te zeggen.

Nu heeft Stichting Kinetisch Noord aangegeven dat zij de NDSM loods wilt her ontwikkelen. Zij wilt dit doen met commerciële partijen en zonder Skatepark. Het skatepark moet wijken, krijgt geen ondersteuning en heeft geen vervangende ruimte.

Er wordt voor gekozen om iets unieks weg te halen en te ontwikkelen in commerciële ruimtes waar de stad al genoeg van heeft. Met deze actie wordt niet alleen een skatepark vernietigd maar ook een grote community. Het skatepark biedt een thuis voor mensen van jong tot oud, beginner tot gevorderd, voor jongens, meisjes, mannen, vrouwen, vrienden, families, subculturen en creatieven. Skatepark Amsterdam zet Amsterdam op de kaart.

We hebben iedereen nodig om aan de Stad Amsterdam en Stichting Kinetisch Noord te laten zien dat we met z’n allen willen vechten voor het behoud van het Skatepark. Een plek waar we van houden en in geloven.

Help ons en steun deze campagne! Teken de petitie en roep op om hetzelfde te doen aan al je vrienden, kennissen en familie. Promoot via facebook, instagram, twitter, hyves en iedereen die je kent die begrijpt dat dit park belangrijk is en moet blijven.

Teken deze petitie voor 1 augustus om duidelijk te maken aan huurder Stichting Kinetisch Noord dat we niet weg willen. Laat ons blijven, laten we samen ontwikkelen, we zijn pas net begonnen!

Thanks van SkatePark Amsterdam

Letter to
Stichting Kinetisch Noord (NDSM-werf) Bouwe Olij - Stichting Kinetisch Noord (NDSM-werf)
I just signed the following petition addressed to: Bouwe Olij - Stichting Kinetisch Noord (NDSM-werf).

Save the SkatePark Amsterdam

English Version

We pay rent and do not get government funding.

Thanks from SkatePark Amsterdam

Dutch Version

Na bijna 12 jaar is er een einde gemaakt aan de samenwerking tussen Stichting Kinetisch Noord en Stichting Skatepark Amsterdam. Stichting Skatepark Amsterdam is mede initiatiefnemer geweest voor een van de grootste kunst en cultuur broedplaatsen van Europa, de NDSM werf, Samen met Stichting Kinetisch Noord en Gemeente Amsterdam is het Skatepark mogelijk gemaakt op deze plek.

We betalen huur en krijgen geen subsidie!

Thanks van SkatePark Amsterdam

Sincerely,