Victory

STICHTING.DIERENLEED ZEGT DE DIERENPOLITIE MOET BLIJVEN

This petition made change with 648 supporters!

• PETITIE : Stichting.Dierenleed  De dieren politie in Nederland mag niet worden afgeschaft, sterker nog, hun bevoegdheden moeten uitbreid worden!
  • Er is gebleken in NEDERLAND dat deze dierenpolitie alles behalve overbodig is, dus teken deze petitie voor het behoud van de DIERENPOLITIE!!!!!!
  •  Tevens strijden we voor hogere / Zwaardere / langere straffen voor dierenmishandeling en willen meer dierenpolitie in heel Nederland!!
  • Stichting.Dierenleed vind 'Dierenpolitie is een succes'
  • Sinds de oprichting van de veelbekritiseerde dierenpolitie in 2011 behandelt het Openbaar Ministerie 60 procent meer zaken van dierenmishandeling. Voor de invoering van de dierenpolitie en het noodnummer '144 Red een dier' kwam het OM 45 keer per maand in actie voor dierenzaken, inmiddels is dat 72 keer per maand het geval.
  • Meer meldingen dierenleed door dierenpolitie
  • Het aantal meldingen van dierenleed is sinds de komst van de dierenpolitie gestegen. Dat blijkt uit cijfers van het Openbaar Ministerie.
  • In de eerste zes maanden van dit jaar zijn er 360 meldingen bij de animal cops binnengekomen. De meesten hadden te maken met dierenmishandeling. Tussen 2006 en 2011 werden er per jaar ongeveer vijf- tot zeshonderd meldingen van dierenleed bij de ‘gewone’ politie gemeld.
  • Opleiding
  • Volgens een woordvoerder van de Raad van Korpschefs is de stijging het gevolg van beter opgeleide agenten en meer meldingen via het nummer 144 Red-een-dier. Daar komen per maand een paar duizend meldingen binnen. In totaal hebben vorig jaar 160 agenten de opleiding tot animal cop gevolgd.
  • Stopgezet
  • De animal cops zijn een initiatief van de PVV. Na de val van het kabinet is het project stopgezet. De Tweede Kamer besloot dat dierenagent geen fulltimebaan meer mag zijn, maar een neventaak. Wat dat precies betekent voor de huidige dierenagenten is nog niet bekend. Of het noodnummer in werking blijft is ook niet duidelijk.

``DIERENVRIENDEN STEM OP DEZE PETITIE``

Today: Stichting is counting on you

Stichting Dierenleed needs your help with “STICHTING.DIERENLEED ZEGT DE DIERENPOLITIE MOET BLIJVEN”. Join Stichting and 647 supporters today.