Petition Closed

This petition had 587 supporters

Heel wat horecazaken in België laten hun klanten meegenieten van de Jupiler Pro League via Proximus of Telenet.  Maar die traditie dreigt straks te verdwijnen als de Pro League, zeg maar de belangenvereniging van de clubs uit eerste voetbalklasse, hun zin krijgt.  In navolging van Engeland en Nederland denkt ook de Belgische Pro League er immer over horecazaken meer te laten betalen voor voetbal. Cafébazen zouden bovenop hun Proximus- of ­Telenet-abonnement een extra vergoeding moeten betalen waarvan het bedrag nog niet bekend.  De Pro League haalt nu al 80 miljoen EUR op met de tv-rechten van de matchen van eerste klasse, maar dit is nog niet voldoende.  Kleine HORECA-zaken die het al moeilijk hebben moeten de nieuwe melkkoe worden van deze Pro League.

Voetbaltickets zijn de voorbije jaren een stuk duurder geworden en een speciaal voetbalpakket bij Telenet of Proximus kan niet iedereen zich veroorloven.  Voor veel voetballiefhebbers is de match volgen op café dan ook nog de enige oplossing.  Goed voor de HORECA, goed voor de voetballiefhebber en ook goed voor de voetbal.

Vlaams volksvertegenwoordigers (sp.a) Steve Vandenberghe en Bert Moyaers roepen de Pro League en de Belgische topclubs dan ook op om hun plannen voor een extra licentie voor de HORECA opnieuw in de koelkast te stoppen.  De koelkast waar ook de pintjes thuishoren waarvan men samen kan genieten bij het volgen van voetbalwedstrijden.

Today: Steve is counting on you

Steve Vandenberghe needs your help with “Steve Vandenberghe en Bert Moyaers: Cafés extra laten betalen om voetbal uit te zenden maakt horeca en voetbal kapot”. Join Steve and 586 supporters today.