Victory

This petition made change with 117,492 supporters!

Spaans   Portugees   Engels   Duits   Frans   Italiaans

Het is tijd onze steun te betuigen aan het voorstel van het Europees Parlement: schaf roamingkosten af in december 2015.

Iedereen heeft wel eens te maken met de ongerechtvaardigde extra kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon in het buitenland. Door ‘roaming’, de dienst die het mogelijk maakt om je mobiele telefoon in het buitenland te gebruiken, worden er vaak extra kosten bovenop het nationale tarief gerekend. Deze extra kosten zijn in strijd met de beginselen van de Europese interne markt en het recht op vrij verkeer van personen in Europa. Roaming wordt zelfs "de laatste grens van Europa" genoemd.
Roaming is niet alleen een probleem voor toeristen, maar ook voor werknemers en studenten die in het buitenland werken of studeren en voor bewoners van de grensstreken.

In april 2014 heeft het Europees Parlement, waarin alle Europese burgers zijn vertegenwoordigd, ingestemd met een voorstel van de Europese Commissie om roamingkosten binnen de EU in december 2015 af te schaffen. Toch is dit voorstel geblokkeerd door de lidstaten die pas in 2018 verder willen praten over het einde van roaming. Daarmee zetten de lidstaten de belangen van telecombedrijven boven die van burgers.
Het Europees Parlement en de lidstaten onderhandelen op dit moment over de toekomst van roamingkosten. Een beslissing wordt in de komende maanden verwacht. Daarom is jouw steun belangrijk.

Als we samen onze stem laten horen in Europa dan kunnen we "de laatste grens van Europa" omver werpen. Steun en deel deze petitie nu!

Today: Eixo Atlántico, is counting on you

Eixo Atlántico, RIET, OCU, DECO needs your help with “Steun het voorstel van het Europees Parlement om roamingkosten af te schaffen in december 2015”. Join Eixo Atlántico, and 117,491 supporters today.