Petition Closed

This petition had 5,815 supporters

Canadian cadets are future leaders in our society.  Unfortunately, the Harper Conservative government has failed to properly oversee this critical program.

The cadet program is well-funded, receiving over $250 million dollars per year in taxpayer dollars.  Unfortunately, this money is allocated almost entirely to the salaries, perks, and benefits of bureaucrats - with less than 15% of money spent on local cadet training according to a 2013 DND report.  As a deficit reduction measure, instead of shrinking the huge bureaucracy, the Harper government is cutting cadet training and uniforms, while the Regional Headquarters continue to grow.

This situation needs to change: Cadets Canada needs to be much more teeth, and much less tail.  Eliminate the Regional Headquarters, and move the funding to the community level, so that Canadian youth benefit from these taxpayer funds.  Cadets are our future - let's make fixing the cadet program a government priority!

If you sign, please remember to share on your Facebook and/or Twitter to make others aware, as well!
_____________

Les cadets canadiens sont les futurs chefs de notre société. Malheureusement, le gouvernement conservateur de Stephen Harper n’a pas réussi à bien gérer ce programme essentiel.

Le programme des cadets est bien financé, recevant plus de $250 millions dollars par année de l'argent des contribuables. Malheureusement, cet argent est en grande partie alloué aux salaires, bonis et avantages des bureaucrates. En revanche, moins de 15% de cet argent est dépensé sur la formation locale d’après un rapport de 2013 du MDN. À titre de mesure de réduction du déficit, au lieu de diminuer la bureaucratie énorme, le gouvernement Harper fait des réductions dans le montant d’entrainement et uniformes offerts aux cadets. En même temps les quartiers généraux régionaux continuent à s'accroitre.

Cette situation a besoin de changer : l’organisation de cadets du Canada a besoin de plus de travailleurs et moins de bureaucrates. Éliminez les quartiers généraux régionaux et redonne la mainmise du financement au niveau communautaire pour que les jeunes Canadiens puissent bénéficier de cet argent des contribuables. Les cadets sont notre avenir – rendons la réparation de l’organisation des cadets un priorité gouvernementale !

Si vous signez, s.v.p. n’oubliez pas de partager cela sur votre Facebook et/ou votre Twitter pour vos amis aussi !

Today: Cadet is counting on you

Cadet Accountability needs your help with “Stephen Harper and Government of Canada: End the cuts to Cadets Canada training and uniforms, and cut the expansive Regional Cadet Bureaucracy instead.”. Join Cadet and 5,814 supporters today.