Petition Closed
Petitioning Statsminister Erna Solberg og Stortinget

STEM FOR ET FORBUD MOT PELSDYROPPDRETT!

Din viktigste signatur for dyrene!

Nå er muligheten her: Norge kan snart gå inn i historien som ett av flere land som forbyr organisert mishandling av pelsdyr! Stortinget må i nær fremtid stemme over endelig avvikling av pelsdyrnæringen, og regjeringen skal samtidig vurdere det samme. Det er nå viktigere enn noen gang at politikerne får føle det sterke engasjementet som finnes - at vi er svært mange som bryr oss og som følger med!

NOAH, som landets største organisasjon for dyrs rettigheter, starter nå en underskriftkampanje mot pelsdyroppdrett - og signaturene skal leveres til Stortinget og til statsminister Erna Solberg. Signer oppfordringen til Statsministeren og Stortinget om et endelig forbud mot pelsdyroppdrett i Norge! Dette er din viktigste signatur for pelsdyrene!

Et representantforslag om forbud mot pelsdyroppdrett og import av pels fra slik produksjon, ble levert til Stortinget fra Miljøpartiet De Grønne i november 2014. Samtidig ba samarbeids- og regjeringspartiene i budsjettforliket, regjeringen om å "vurdere forbud mot norsk pelsdyroppdrett". Høsten 2016 har regjeringen lovet å levere sin "vurdering" til Stortinget - det er første gang en norsk regjering vurderer forbud mot pelsdyroppdrett. Politikerne har gitt mange løfter for pelsdyrene som de ikke har holdt. Vi må vise at vi ikke aksepterer dette. Vi må vise at vi ALDRI gir oss før pelsdyroppdrett er forbudt.

I løpet av de 27 årene NOAH har kjempet for pelsdyrene, har et stabilt flertall i befolkningen, et samlet mote-Norge, faglige instanser som blant annet Veterinærforeningen, og flere politiske partier stilt seg på pelsdyrenes side. NOAHs Fakkeltog mot pels samlet 8000 oppmøtte i 24 byer landet rundt i 2015, og er den største markeringen for pelsdyr i hele Europa. I 2016 holdes markeringen 12. november, og snart 30 byer har meldt seg på.

800 000 minker og rever lever i trange nettingbur hvert år, uten å få utløp for sin naturlige adferd, og kun for å dø for å bli til et unødvendig pelsprodukt. La politikerne få klar beskjed med din signatur: Ikke flere tomme ord - vi krever tomme bur!

Mer informasjon om hvordan pelsdyrene lever: www.pelsut.no

Støtt NOAHs arbeid for pelsdyrene ved å bli medlem:

www.dyrsrettigheter.no/medlem

This petition was delivered to:
  • Statsminister Erna Solberg og Stortinget

NOAH -for dyrs rettigheter started this petition with a single signature, and now has 145,786 supporters. Start a petition today to change something you care about.

This cause needs your help. Every signature counts!